مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

صادرات 556 میلیون دلاری فرش دستباف در سال 89

صادرات 556 میلیون دلاری فرش دستباف در سال 89
نساجی نیوز: رئیس مرکز ملی فرش ایران از صادرات 556 میلیون دلاری فرش دستباف ایرانی در سال 89 خبرداد.
به گزارش«نساجی نیوز» فیصل مرداسی امروز در همایش ملی استفاده از مالکیت معنوی در حمایت از فرش دستباف گفت: فرش دستباف ایران بیانگر هنر، صنعت، شهرت، سنت و تاریخ این مرز و بوم است که مهمترین مولفه‌های این هنر- صنعت اصیل ایرانی را تشکیل می‌دهند.
رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: افزایش قیمت فرش دستباف ایرانی، دلیل بر نبود حضور ما در بازارهای رقابتی نیست، اگرچه کشور ما به دلایل اقتصادی نمی‌تواند با کشورهای رقیب از نظر قیمت و هزینه رقابت کند که بر همین اساس باید تنها از راههای مدیریت تولید، توزیع و مشتری‌مداری در عرصه‌های جهانی حضور پرشور داشته باشیم.
وی تصریح کرد: یکی از راههای موفقیت در بازارهای جهانی، توجه به مزیت‌های رقابتی یک محصول نسبت به محصول دیگر است که اگر بنگاهها به آن توجه کنند، یکی از راههای ایجاد رقابت به شمار می‌رود که البته به آن، رهبری در بازار گفته می‌شود.
مرداسی گفت: در سال گذشته ایران توانست 556 میلیون دلار فرش ایرانی را روانه بازارهای دنیا کند که این میزان، نسبت به سالهای گذشته 12 درصد رشد داشته است.
وی اظهار داشت: در خصوص ثبت طرحها، نقشه‌ها و مناطق جغرافیایی کارهای زیادی از سوی مرکز ملی فرش ایران انجام شده است؛ ولی نیاز به فرهنگ‌سازی بیشتری دارد. البته با اشاره به وجود مشکلات عدم ثبت طرحها و نقشه‌های ایران، طرحها و نقشه ها و حتی برندهای ایرانی از سوی رقبای مورد استفاده قرار می‌گیرد.
به اعتقاد مرداسی، ورود ایران به سازمان جهانی تجارت می‌تواند به بهبود وضعیت فرش دستباف ایرانی کمک کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد