مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

برگزاری سمینار مالکیت صنعتی برای حمایت از فرش ایران

برگزاری سمینار مالکیت صنعتی برای حمایت از فرش ایران
نساجی نیوز: سمینار استفاده از مالکیت صنعتی برای حمایت از صنعت فرش، به منظور جلوگیری از سوء‌استفاده برخی کشورها از نام و نشان فرش ایرانی برگزار می‌شود.
به گزارش«نساجی نیوز» به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی بازرگانی ایران، این سمینار اردیبهشت ماه سال جاری با حضور کارشناسان سازمان جهانی مالکیت معنوی برگزار می‌شود.
بر اساس این گزارش، کشورهایی نظیر هند، پاکستان و ... چندین سال است که از نام و نشان فرش ایرانی سوء‌استفاده کرده وفرش‌های نامرغوب خود را با طرح و نام فرش ایرانی در بازارهای بین‌المللی عرضه می‌کنند که این امر موجب خدشه‌دار شدن سابقه فرش ایران و وارد شدن لطمات جبران‌ناپذیر به اقتصاد و صنعت فرش شده است.
از همین‌رو تلاش شده با ایجاد زیرساخت‌های لازم حقوقی به منظور ثبت و حمایت از این حقوق در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی، همچنین برگزاری سمینارها و کارگاههای آموزشی برای ارتقاء آگاهی عمومی، تا حد ممکن زمینه لازم به منظور ثبت و حمایت از آن را در عرصه ملی و بین‌المللی فراهم شود.
برهمین اساس‌، پیگیری تصویب قانون حمایت از نشانه‌های جغرافیایی کالا، قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری و آئین‌نامه‌های اجرائی مربوطه، الحاق به معاهدات لیسبون و مادرید راجع به ثبت و حمایت بین‌المللی نشان جغرافیایی کالا و سیستم ثبت بین المللی علائم تجاری مادرید را می‌توان به عنوان برخی از زیرساخت های لازم حقوقی مورد نظر برشمرد.
در همین راستا قرار است کارشناسان سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) به منظور ارائه راهکارهای لازم در زمینه حمایت از فرش دستبافت ایرانی، سوم اردیبهشت سال جاری به ایران سفر کرده و ضمن مذاکره با فعالان این صنعت، نتیجه اقدامات و پیشنهادات خود را در قالب سمیناری تحت عنوان «استفاده از مالکیت صنعتی برای حمایت از صنعت فرش ایران» مطرح کنند.
گفتنی است این سمینار ششم تا هشتم اردیبهشت ماه به همت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در تهران برگزار می‌شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد