مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

صنعت تولید پیله ابریشم درحال نابودی

صنعت تولید پیله ابریشم درحال نابودی
نساجی نیوز: نماینده مردم لنگرود در مجلس با استناد به بند 11 ماده 23 آیین نامه داخلی در مورد مشکل صنعت تولید پیله ابریشم در استان گیلان به وزیر جهاد کشاورزی تذکری شفاهی داد.
به گزارش«نساجی نیوز» به نقل از اکونیوز، مهرداد لاهوتی، در تذکر خود در صحن علنی مجلس گفت: درحالی در گذشته در دو استان گیلان و خراسان حدود هفت‌هزارتن پیله ابریشم تولید می‌شد، به دلیل سهل‌انگاری‌های صورت‌گرفته این میزان در سال گذشته به 500 تن رسید، به طوری که اکنون به جای صادرکننده ابریشم،از واردکنندگان آن به شمار می‌آییم.
وی افزود: در این رابطه علی‌رغم تاکیدات رییس‌جمهور برای حل این مشکل، به نظر می‌رسد که این صنعت با وجود امکانات در دو استان گیلان و خراسان درحال نابودی است.
نماینده مردم لنگرود در مجلس با تاکید بر اینکه در سال «جهاد اقتصادی» باید با تقویت ظرفیت‌های داخل کشور واردات از کشورهای دیگر کاهش یابد،ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی باید موضوع پیله‌های ابریشم در کشور را که درحال نابودی است، جدی گیرد و با برگزاری جلسه‌ای کارشناسی در اسرع وقت این مشکل حل و این صنعت نجات یابد.
شهاب‌الدین صدر در پاسخ به این تذکر شفاهی تاکید کرد که هیات‌رئیسه مجلس در این زمینه پیگیری جدی خواهد کرد تا این مشکل حل شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد