مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

راه اندازی بزرگترین کارخانه منسوجات صنعتی خاورمیانه

راه اندازی بزرگترین کارخانه منسوجات صنعتی خاورمیانه
نساجی نیوز: معاون وزیر صنایع با اشاره به راه اندازی یکی از بزرگترین صنایع تولیدکننده منسوجات صنعتی خاورمیانه در کرمانشاه از اجرای طرح آمایش صنعتی در سطح استانهای کشور خبر داد.
به گزارش«نساجی نیوز» به نقل از مهر، ایرج ندیمی در بازدید از مجتمع صنعتی تایر کورد کرمانشاه با بیان اینکه این مجتمع صنعتی به دلیل برخورداری از ویژگیهای متعددی همچون ارزآوری، اشتغال زایی و سرمایه گذاری بخش خصوصی مورد توجه جدی دولت است، گفت: هر نوع محصولی که قابلیت صادرات به بازارهای بین المللی را داشته باشد قطعا نقش تاثیر گذاری در اقتصاد ملی خواهد داشت.
معاون حقوقی، مجلس و استانهای وزیر صنایع و معادن با تاکید بر اینکه با بهره برداری از مجتمع صنعتی تایر کورد نیاز کشور به واردات منسوجات تسمه نقاله و تایربه حداقل کاهش می یابد، تصریح کرد: قطعا ساخت و توسعه این مجتمع صنعتی علاوه بر ارزآوری منجر به افزایش ظرفیتهای صادرات غیر نفتی کشور خواهد شد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه همچنین با اشاره به ضر.ورت به کارگیری آخرین تکنولوژی و فنآوری های روز جهان در ساخت کارخانجات و واحدهای جدید صنعتی، بیان کرد: هر اندازه یک صنعت از فناوریهای روز استفاده کند از جهت بهبود کیفیت، کاهش هزینه و دستیابی به دستاوردهای نوین پیشرو باشد به همان اندازه می تواند در توسعه صنعت کشور هم موثر باشد.
ندیمی با تاکید بر اینکه تجهیزات استفاده شده در مجتمع صنعتی تایرکورد مجهز به پیشرفته ترین فنآوریهای روز چهان از کشورهای فرانسه، بلژیک ، آلمان و انگلیس است، تاکید کرد: در سالجاری به عنوان سال جهاد اقتصادی توسعه اشتغال یکی از مهمترین برنامه های اولویت دار دولت بوده که ساخت مجتمع صنعتی تایرکورد در کاهش بیکاری به ویژه در استانهای غربی کشور نقشی غیر قابل انکار دارد.
معاون وزیر صنایع با بیان اینکه هم اکنون با ساخت این واحد صنعتی برای بیش از 250 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است، بیان کرد: با راه اندازی واحدهای توسعه ای این کارخانه میزان اشتغال مستقیم به 350 نفر و اشتغال غیر مستقیم به حدود دو هزار نفر افزایش می یابد.
وی با اعلام اینکه سرمایه گذاری در این واحد تولیدکننده منسوجات صنعتی منجر به افزایش امنیت سرمایه گذاری در استانهای غربی کشور خواهد شد، تبیین کرد: دولت از هر طرح صنعتی که بتواند در راستای ایجاد اشتغال، کاهش واردات و افزایش سرمایه گذاری حرکت کند حمایت می کند
این مقام مسئول یکی از مهمترین دلایل مهاجرت به کلانشهرهای کشور را عدم سرمایه گذاری در پروژه های مختلف صنعتی دانست و گفت: وزارت صنایع در طرح آمایش صنعت و معدن به دنبال عدالت بوده و در سطح اول برای ایجاد تناسب نیازها، محرومیتها و سرمایه گذاری در بین استانهای مختلف کشور برنامه ریزی شده است.
بر اسای این گزارش، مجتمع صنعتی تایر کورد کرمانشاه از ظرفیت تولید سالانه 15 هزار تن تولید نخ لاستیک، پلی استر، نایلون 6، نایلون 6/6 و رایون برخوردار است ضمن آنکه این مجتمع صنعتی تولید منسوجات تسمه نقاله، پلی استر را در برنامه دارد و علاوه بر منسوجات دولاتاب نسبت به تولید منسوجات تک لاتاب و سه لاتاب اقدام می کند.
پیش بینی می شود این مجتمع صنعتی به عنوان یکی از بزرگترین کارخانه تولیدکننده منسوجات تسمه نقاله و منسوجات تایرشامل پلی استری، پلی آمیدی و رایونی در سطح منطقه خاورمیانه همزمان با سومین سفر استانی دولت به استان کرمانشاه به صورت رسمی افتتاح شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد