مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

پایین بودن قیمت ارز مهمترین دلیل عدم امکان رقابت درعرصه صادرات

پایین بودن قیمت ارز مهمترین دلیل عدم امکان رقابت درعرصه صادرات
نساجی نیوز: عضو هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران، با اشاره به مشکلات بر سر راه صنعت نساجی، گفت: بالا رفتن بی‎سابقه قیمت‎های تمام شده کارخانجات در اثر افزایش نرخ حامل‎های انرژی و افزایش دستمزد سال جدید و به طور کلی بالا رفتن کلیه هزینه‎های تولید سال آینده بسیار مشکل بوده و در برخی رشته‎های صنعت نساجی غیر قابل تحمل خواهد بود.
به گزارش«نساجی نیوز» مصطفی حکیمی عضو هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران، با اشاره به فراز و نشیب‌های موجود بر سر راه صنعت نساجی در طی یک‌سال، گفت: در سالی که سپری شد تحریم‎های اقتصادی اعمال شده علیه کشور، بر ورود کالاهای مورد نیاز صنعت نساجی به خصوص از اروپا برای کلیه شرکت‎ها مشکلات بسیار زیادی ایجاد کرد.
عضو هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران گفت: در مورد برخی کالاها اقدام به یافتن جایگزین از تولیدات داخلی و یا محصولات کشور ترکیه کردیم که آن هم به لحاظ کیفیت قابل مقایسه با نوع اصلی نبود. واردات کالاهای مورد نیاز از طریق کشور واسطه امارات نیز مشکلات خاص خود را داشته است.
وی تاکید کرد: به علت پایین بودن قیمت ارز امکان رقابت در عرصه صادرات امکانپذیر نیست، به عنوان مثال شرکت فرش سهند با اینکه یکی از صادرکنندگان نمونه کشوری بوده و با توجه به میزان حجم بالای صادرات در سالجاری نسبت به سال‌های گذشته، باید متذکر شد که صادرات به صفر رسیده است.
حکیمی در پایان بیان داشت: با توجه به پایین بودن امکانات خرید برای اکثریت مردم و همچنین بالا رفتن بی‎سابقه قیمت‎های تمام شده کارخانجات در اثر افزایش نرخ حامل‎های انرژی و افزایش دستمزد سال جدید و به طور کلی بالا رفتن کلیه هزینه‎های تولید چنانچه تمهیدات مدبرانه و کارسازی توسط مسئولان کشور به کار گرفته نشود سال آینده بسیار مشکل و در برخی رشته‎های صنعت نساجی غیر قابل تحمل خواهد بود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد