مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

پنبه طلای سفید ایران با واردات پنبه چینی زده شد

ناصری با انتقاد از عدم حمایت از پنبه‌کاران؛
پنبه طلای سفید ایران با واردات پنبه چینی زده شد
نساجی نیوز: عضو کمیسیون اصل نود با اشاره به بی‌انگیزگی کشاورزان برای کشت پنبه در کشور بدلیل واردات بی‌رویه پنبه از چین و کشور‌های جنوب شرقی آسیا، گفت: وقتی کشاورزان می‌توانند پنبه درجه یک تولید کنند، چه لزومی دارد پنبه وارد کنیم.
به گزارش«نساجی نیوز» به نقل از خانه ملت، عبدالحسین ناصری، گفت: استان گلستان به ویژه شهر گرگان در بحث کیفیت پنبه یکی از بهترین‌ها در سطح منطقه است که صنعت پنبه اگر می‌خواهد پیشرفت کند به کمک مسئولان نیاز دارد.
نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه چند سال است که دیگر کشاورزان به علت این که کاشت پنبه، گران تمام می‌شود، هیچ رغبتی به کاشت این محصول ندارند و این امر باعث می‌شود که در آینده صنعت پنبه در استان گلستان نابود شود.
وی در باره نبود قیمت مناسب برای خرید تضمینی پنبه از سوی دولت اظهار کرد: با وجود افزایش نرخ تورم و همچنین بالا رفتن هزینه‌های جانبی، اما قیمت خرید تضمینی محصولات از طرف دولت هیچ فرقی با سال گذشته نکرده است و کشاورزان از این مسئله ناراحت هستند.
ناصری با بیان این که کشاورزی یکی از زنجیره‌های تولید، اشتغال و نیز راه اندازی صنعت در هر استانی است، تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود در کشور، از جمله هزینه‌های متعدد برای کشاورزی و نیز وضعیت آب و خاک، خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید به صورتی انجام شود که کفایت زندگی روزانه کشاورزان را داشته باشد، نه این که در پایان سال و بعد از برداشت محصولات، به جای کسب سود از محصولات تولیدی، بدهکار بانک‌ها شوند.
وی گفت: دولت هم اکنون هر کیلو پنبه را به قیمت 650 تومان خریداری می‌کند که این بسیار کم و نامناسب است و این امر باعث آسیب دیدن پنبه کاران می‌شود.
عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با انتقاد از واردات بی رویه پنبه یادآور شد: پنبه وارداتی از کشور‌هایی مثل ترکمنستان، هند و چین وارد می‌شود که هم کیفیت مناسبی ندارد و هم قیمت آن بسیار پایین است که باعث نابودی صنعت پنبه در کشور می‌شود.
ایران در دو سه سال اخیر، به یکی از واردکنندگان پنبه در جهان تبدیل شده است؛ زمانی استان گلستان به ویژه شرق آن از مناطق مهم کشت محصول پنبه در کشور به شمار می رفت و به منطقه طلای سفید مشهور بود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد