مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

تشکیل انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کننده در سال آینده

معاون وزیر بازرگانی خبر داد؛
تشکیل انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کننده در سال آینده
نساجی نیوز: انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کننده در نیمه نخست سال آینده تشکیل و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان وارد مرحله جدیدی می‌شود.
به گزارش«نساجی نیوز» مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، در یک نشست خبری با بیان این مطلب، افزود: نرخ تورم در زمان اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها از مدت مشابه سال قبل هم کمتر بود و تورم انتظاری به صفر رسید.
محمدحسن نکویی‌مهر با اشاره به مدیریت بازار و نظارت بازرسان ادامه داد: روز ملی حمایت از مصرف‌کننده در شرایطی برگزار می‌شود که قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در حال اجرا بوده و قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده نیز در حال عملیاتی شدن است.
نکویی‌مهر ادامه داد: دو بخش عمده در قانون حمایت لحاظ شده که بخش اول آن قوانین مربوط به عرضه‌کنندگان کالا است که برخی از این قوانین برای اولین بار است که اجرا خواهد شد.
وی افزود: بحث سلامت کالا، صدور ضمانت‌نامه برای کالاهای بادوام، ارایه نمونه کالا، ارایه اطلاعات کمی و کیفی لازم از کالا، داشتن نشان استاندارد برای کالاها، داشتن نمایندگی رسمی و تعمیر مجاز برای کالاهای سرمایه‌ای، ممنوعیت فروش اجباری و شفافیت قیمت، از محورهایی است که در این قانون تاکید شده است.
معاون وزیر بازرگانی، شفافیت ارایه خدمات را یکی دیگر از محورهای قانون اعلام کرد و خاطرنشان کرد: ممنوعیت تبانی و تبلیغات غیرمانع نیز در قانون حمایت از مصرف‌کننده دیده شده است.
نکویی‌مهر با تاکید بر لزوم ایجاد انجمن‌های حمایت از مصرف‌کننده ادامه داد: قانون حمایت از مصرف‌کننده زمینه ایجاد تشکل‌های مردمی را فراهم کرده که در 10 استان این انجمن‌ها تشکیل شده است و تا روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به 13 استان افزایش پیدا خواهد کرد.
به گفته وی در ماه آینده تمامی استانها انتخابات را برگزار خواهند کرد و تا نیمه دوم سال آینده انجمن ملی حمایت از مصرف‌کننده تشکیل خواهد شد.
مدیرعامل سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در ادامه با اشاره به وظایف انجمن‌ها گفت: آگاه‌سازی مصرف‌کنندگان، بررسی شکایات و خدمات مشاوره‌ای، پی‌گیری شکایات، انتشار اطلاعات مورد نیاز و جلوگیری از تبانی و انحصار از جمله وظایف این انجمن‌ها خواهد بود.
نکویی‌مهر یادآور شد: از 304 شرکت متقاضی دریافت تندیس و لوح رعایت حقوق مصرف‌کننده 89 شرکت برگزیده شدند که در روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به 27 شرکت منتخب تندیس و به 62 شرکت گواهینامه رعایت از حقوق مصرف‌کننده اعطا خواهد شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد