مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

رنگرزی کالای پلی استر-پنبه دو مرحله ای با رنگزای دیسپرس و ری

گزارش آزمایشگاه   رنگرزی مصنوعی

عنوان آزمایش :   

رنگرزی کالای  پلی استر-پنبه  دو مرحله ای با  رنگزای دیسپرس و ری اکتیو

پنبه /پلی استر

عموما این مخلوط ها با نسبت 33/67 یا 50/50 استفاده میشوند.متراژهای پایین آن بروش رمق کشی و متراژهای بالای آن بروش مداوم است هم تک حمامه هم دو حمامه میتوان این مخلوطها را رنگرزی کرد.در روش دو حمامه ابتدا جزء پلی استر و سپس جزئ سلولزی رنگرزی میشود. رنگرزی دیسپرس برای پلی استر و از رنگزای مستقیم یا خمی یا ری اکتیو جهت جزء سلولزی استفاده میشوند.نوع رنگزای دیسپرس از نظر نوع انرزی بستگی به سرباز یا تحت فشار بودن دستگاه دارد.

برای هر سه رنگزای خمی و مستقیم و ری اکتیو نمک اضافه می شود.برای رمق کشی0نمک از تجمع رنگزاهای دیسپرس کننده جلوگیری میکند)روش مداوم جهت پنبه پلی استر این روش به نام pad-steam یا pad-thermosol استفاده میشود.

بطوریکه در حمام اول فقط رنگزا پد میشود خشک میشود و قبل از خشک شدن pick up تنظیم میگردد.بعد رنگزای دیسپرس fix میشود بعد برای خمی یا ری اکتیو chemical pad انجام میشود.

نکته

برای متراژهای متوسط از سیستم pad bath  استفاده میشود به طوریکه بعد ار پد شیمیایی مرحله ی بخار وجود نداشته و به مدت 6-24 ساعت غلتک شامل کالا چرخانده شده و گاهی اوقات از مواد ضد مهاجرت نیز در حمام پد استفاده میشود.




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد