مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

خروج چین از بازار تولید فرش دستباف

خروج چین از بازار تولید فرش دستباف
نساجی نیوز: معاون بازاریابی مرکز ملی فرش، گفت: فرصت استفاده از بازار چین برای فرش دستباف مهیاست.
به گزارش«نساجی نیوز» علی ملکی‌جو امروز در یک نشست خبری با اشاره به اعزام هیئت تجاری و تخصصی فرش در 29 آذرماه، اظهار داشت: با توجه به تجربه خوب ایران در فروش فرش دستباف در اکسپوی 2010 برای بررسی بازار چین هیئت 27 نفره از متخصصان و نمایندگان تشکل‌ ها را به مدت 7 روز به چین اعزام کردیم و در این سفر بازدیدهای متنوع و برنامه‌های مناسبی ارائه شد.
وی با اشاره به اینکه 30 درصد از کالای لوکس دنیا در چین به فروش می‌رسد و این آمار خیره کننده است، اظهار داشت: نمایشگاه دموتکس چین دوم تا پنجم فروردین‌ماه در شانگهای برگزار می‌شود که سهمی را از این نمایشگاه به وسعت200 متر و 8 غرفه به ایران اختصاص دارد، البته رایزنی‌هایی انجام داده‌ایم که احتمال افزایش متراژ غرفه‌های ایران به 400 متر و 16 غرفه وجود دارد.
وی در خصوص مبنای گزینش غرفه‌داران در نمایشگاه دموتکس شانگ‌های، اظهار داشت: سعی می‌کنیم از صادر‌کنندگان خوش‌نام از فعالانی که پیشینه خوبی داشته باشند، همچنین با استفاده از نظرات تشکل ‌های تولیدی و صادراتی و تأیید مرکز ملی فرش ایران غرفه‌ها را به افراد مناسب واگذار کنیم.
معاون بازاریابی مرکز ملی فرش ایران همچنین با اشاره به کاهش تولید فرش دستباف در چین اظهار داشت: در حال حاضر فرصت مناسبی برای حضور ایران در بازار فرش دستباف چین وجود دارد و رقبای ما در این بازار هند و پاکستان هستند.
همچنین میری عضو اتحادیه صادر کنندگان فرش دستباف اظهار داشت: پتانسیل صادرات فرش ایران به چین سالانه 400 هزار دلار و آماری که گمرک در این خصوص بیان می‌کند نیاز به کارشناسی بیشتر دارد، چرا که ممکن است برخی از کالاهای صادراتی ایران به صورت صادرات مجدد از طریق سایر کشورها به چین صادر شود.
وی همچنین گفت: صلاح نمی‌دانم تا این جور جا بیفتد که چینی‌ها از تولید فرش ‌دستباف دست کشیده‌اند و منتظر فروش فرش های ایرانی هستند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد