مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

انحصار واردات کیف به ایران در اختیار امارات و چین انحصار واردات

انحصار واردات کیف به ایران در اختیار امارات و چین
نساجی نیوز:امارات متحده عربی و چین بیشترین سهم را در واردات انواع کیف به ایران دارند.
به گزارش <<نساجی نیوز>> به نقل از ایسنا، بر این اساس امارات متحده عربی در نیمه نخست امسال سهمی معادل 56 درصد از کل واردات انواع کیف به ایران را به خود اختصاص داد. سهم چین نیز از واردات کیف به ایران به 39 درصد رسید.

سهم امارات و چین از کل واردات کیف به ایران در نیمه نخست سال گذشته به ترتیب 51 و 45 درصد بود. به این ترتیب سهم امارات از واردات کیف به ایران در سال جاری کاهش یافته، اما سهم چین بیشتر شده است.
همچنین ترکیه و ویتنام به ترتیب سهمی یک و دو درصدی از واردات کیف به ایران دارند. سهم سایر کشورها نیز از واردات کیف به ایران تنها حدود سه درصد است.
در نیمه نخست امسال سه هزار و 844 هزار تن انواع کیف از امارات وارد ایران شد. همچنین در همین مدت دو هزار و 659 تن کیف از چین وارد ایران شد.
در نیمه نخست امسال در مجموع واردات کیف به کشور به شش هزار و 893 تن رسید.
در حال حاضر هیچ‌گونه آمار موثقی درباره تعداد واحدهای تولید کیف در کشور وجود ندارد. این در حالیست که طی سال‌های اخیر خارجی‌ها به ویژه در بازار کیف مدرسه سهم خود را به شکل چشمگیری در ایران افزایش داده‌اند؛ به طوری که تولیدات خارجی را می‌توان به راحتی از سوی اشکال و تصاویری که روی آن‌ها نقش بسته، از تولیدات داخلی تشخیص داد.
این در حالیست که در سال‌های نه چندان دور سهم عمده در بازار کیف‌های مدرسه در اختیار تولیدکنندگان داخلی بود که به نظر می‌رسد تولیدکنندگان ایرانی نتوانسته‌اند بر حسب سلیقه و نیاز بازار و به ویژه سلیقه بچه‌ مدرسه‌ای‌ها و همچنین کیفیت موردنیاز آن‌ها اقدام به تولید کنند.
از سوی دیگر در بخش‌های دیگری مانند کیف پول، کیف زنانه، کیف موبایل، کوله پشتی، کیف سفری، کیف نوت بوک، کیف دیپلماتیک، کیف دانشگاهی و کیف دستی نیز سهم عمده بازار ایران در اختیار محصولات خارجی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد