مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

باز هم وعده : کارخانه های نساجی در اردبیل احیا می شوند

بهمن حسین‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت چندین کارخانه راکد و نیمه فعال در استان به رغم گستردگی فرصت تولید و اشتغال اظهار کرد: از جمله این کارخانه‌ها ابریشم سبلان است که بهترین تجهیزات و امکانات که اغلب از کشورهای اروپایی خریداری شده در آن موجود است که باید نسبت به احیا و فعالسازی دوباره آن اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با فعال شدن این کارخانه حداقل برای 500 نفر اشتغال ایجاد می‌شود که قرار شده با تملک بانک ملی و تسویه حساب بدهی آن که تنها 4.5 میلیارد تومان بدهی به تامین اجتماعی دارد زمینه واگذاری آن به راحتی فراهم آید.
  
  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: براساس قیمت کارشناسی و انتشار آگهی در مورد این کارخانه تعیین تکلیف خواهد شد و ما مراحل چاپ آگهی مزایده و واگذاری را انجام دادیم، به طوری که با دعوت از سرمایه گذاران حوزه نساجیو انجمن های نساجی در نظر داریم کارخانه به افرادی که هم سرمایه، تخصص و اهلیت لازم را دارند، واگذار شود تا به صورت توافقی بتوانیم این کارخانه را دوباره احیا کنیم.

 

حسین‌زاده در مورد کارخانه سبلان پارچه نیز بیان کرد: با حضور مسئولان سازمان ورشکستگی قوه قضائیه اخیرا در مورد این کارخانه مسایل و موضوعات مطرح شده و قرار است با کمک بانک تجارت بدهی این کارخانه نیز تعیین تکلیف شده و در اسرع وقت این کارخانه نیز با واگذاری به بخش خصوصی با ظرفیت کامل وارد مدار شود.

 

وی افزود: در مورد کارخانه فولاد سپهر نیز ما پیگیر پرداخت تسهیلات برای این واحد تولیدی هستیم تا توسعه کامل اتفاق افتاده و کارخانه با ظرفیت تمام فعالیت کند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل در مورد کارخانه تارا سبلان تولید کننده شیرخشک، محصولات لبنی و به ویژه تنوع تولید پنیر تصریح کرد: ما با برگزاری جلسه ستاد تسهیل در این کارخانه که هم اکنون 30 نفر در آن مشغول هستند از گروه جدید سرمایه‌گذاری خواسته‌ایم تا با به روزرسانی تجهیزات کارخانه را فعال کرده و آن را وارد مدار کنند.

 

حسین‌زاده اضافه کرد: در بازدید اخیر از شهرک تخصصی آب در نیر تصمیم گرفتیم تا 6 واحد جدید را در این شهرک راه‌اندازی کنیم تا با بسته‌بندی آب و فروش آن به قیمت مناسب زمینه رونق اقتصادی و اشتغال در این واحدها با تکنولوژی مناسب فراهم آید.

 

وی گفت: البته 6 کارخانه در ارتباط با آب و نوشیدنی‌ها در این شهرک فعالیت دارند و امیدواریم تنها شهرک تخصصی آب در نیر با برند مخصوص بتواند تولیداتی متنوع داشته باشد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل به اهمیت حوزه فناوری‌های نوین به ویژه آی‌تی و اشتغال ایجاد شده در این حوزه اشاره کرد و افزود: ما با دعوت از مسئولان مرتبط و جوانان خوشفکر در حوزه فناوری‌های نوین سعی داریم تا ذهن‌ها را به سمت توسعه‌گرایی و رونق بازار کسب و کار فناورانه با تکنولوژی نوین سوق دهیم.

حسین‌زاده همچنین به اصلاح الگوی کشت در کنار اصلاح بذور توزیع شده بین کشاورزان به عنوان یک ضرورت اشاره و تصریح کرد: بهتر است در این اوضاع و احوال کم آبی به جای کشت هندوانه آب را در ظروف یک لیتری به قیمت 1000 تومان تهیه کرده و به بازار عرضه کنیم چرا که درآمدزایی در این حوزه بیشتر از کشت هندوانه و محصولات با آب مجازی است که هدررفت منابع را به همراه دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد