مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

مانع تراشی وزارت صنعت در ثبت نمایندگی برندهای خارجی/کار زیرزمینی رونق گرفت

 یک کارشناس صنعت نساجی با بیان اینکه روند ثبت نمایندگی‌های برندهای خارجی در کشور با مشکلات متعددی روبه رو شده، گفت: عدم همکاری وزارت صنعت با فعالان بازار باعث شده تا به جای کار قانونی فضا برای فعالیت های زیرزمینی ایجاد شود.    مهدی یکتا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به بخشنامه وزارت صنعت مبنی بر لزوم ثبت برندهای خارجی در کشور اظهار داشت: مطابق این بخشنامه نمایندگی‌های فروش برندهای خارجی باید به سایت اعلامی وزارت صنعت مراجعه کرده و کد رهگیری دریافت کنند.

وی افزود: در حال حاضر فقط تعداد اندکی از نمایندگی‌ها اقدام ثبت نام پیدا کرده و مابقی علیرغم مراجعه‌های متعدد به وزارت صنعت  موفق به ثبت نام نشده اند.

دبیر سابق اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با بیان اینکه با وجود ابلاغ این بخشنامه مانع تراشی‌هایی باعث شده تا روند ثبت نمایندگی‌ها در کشور با مشکلات متعددی روبه رو شود، افزود: قرار بود اقدامات لازم برای مدیریت بازار کالاهای خارجی انجام شود اما عدم همکاری وزارت صنعت با فعالان بازار باعث شده تا به جای کار قانونی فضا برای فعالیت های زیرزمینی فراهم شود.

یکتا با اعلام اینکه در بخشنامه گفته شده برای ثبت نمایندگی باید 20 درصد ساخت داخل از همان ابتدا رعایت شود، تصریح کرد: برخی بدون رعایت این موضوع نمایندگی‌ها را ثبت کرده‌اند. البته به اعتقاد بنده در ابتدای همکاری با برندهای خارجی نمی‌توان 20 درصد را اجرایی کرد بلکه باید به مرور این شرط اجرایی و حتی افزایش پیدا کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد