مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

پرداخت تسهیلات طرح توسعه راهی برای حل بحران نساجی

جانشین مدیرعامل کارخانجات نساجی بروجرد گفت: کارخانجات نساجی بروجرد با دریافت تسهیلات طرح توسعه با بهره کم و بازپرداخت بلند مدت از بحران نجات یافته و تولید خام خود را از سر می گیرد.  امید اعلایی افزود: به رغم رکود بازار کسب و کار، تولید نخ و پارچه نساجی بروجرد تاکنون متوقف نشده و این کارخانه در هیچ یک از پرداخت های خود از جمله حقوق کارگران، بیمه و مالیات دیرکرد نداشته است.

وی با اشاره به مساعدت های استاندار لرستان، مسئولان و نمایندگان بروجرد در تخصیص اعتبارات و تسهیلات به نساجی بروجرد گفت: تسهیلات با سود بانکی بالا و بازپرداخت کوتاه مدت برای نساجی هیچ فایده ای ندارد.

جانشین مدیرعامل کارخانجات نساجی بروجرد هزینه روزانه خرید الیاف این کارخانه را حدود 12 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با توجه به رکود بازار و وجود مقادیر زیاد نخ و پارچه خام در انبارها هزینه این مبلغ برای شرکت به صرفه نیست.

وی اظهار کرد: 450 کارگر در سال های 1392 و 1393 به خط تولید کارخانجات نساجی بروجرد اضافه شد که در صورت تداوم روند کنونی و پرداخت نشدن تسهیلات ارزان قیمت به این مجموعه مجبور به تعدیل این نیروها هستیم.

اعلایی افزود: در شرایط بحرانی این کارخانه از مسئولان شهرستان و استان انتظار می رود اجازه ندهند مشکلات این کارخانه با قطعی برق و گاز بیشتر شوند.

وی گفت: مدیریت نساجی بروجرد اعتقادی به تعدیل نیرو ندارد ولی ممکن است این اقدام در صورت پرداخت نشدن تسهیلات ارزان قیمت و معلق ماندن بدهی ها به یک راهکار برای عبور از بحران تبدیل شود.

وی گفت: نساجی بروجرد در طول سال پنج هزارو 500 تن نخ، 14 میلیون متر پارچه خام و 12 میلیون متر پارچه تکمیل تولید می کند.

نساجی بروجرد با داشتن 2 فاز ریسندگی، 2 فاز بافندگی و رنگرزی و بیش از یکهزار کارگر یکی از کارخانجات بزرگ نساجی در کشور است.

واحدهای صنعتی سامان کاشی و کاشی جم بروجرد نیز امسال به دلیل رکود بازار با مشکلاتی مواجه شدند و در مقطعی نیز تعطیل بودند.
حدود 35 درصد صنایع استان لرستان در شهرستان بروجرد واقع شده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد