مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

خوشه فرش در آران و بیدگل ایجاد می شود

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان از راه اندازی خوشه فرش در آینده نزدیک در شهرستان آران وبیدگل خبر داد.

محمدجواد بگی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در آران و بیدگل، ایجاد خوشه فرش برای این شهرستان را از این جهت که این منطقه قطب تولید فرش ماشینی کشور و نیز سرآمد در تولید فرش دستباف است، ضروری دانست و افزود: این مهم در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.  وی گفت: خوشه فرش به منظور بازاریابی و برگزاری نمایشگاه ها و تورهای بین المللی در این خطه ایجاد می شود.
بگی، به پتانسیل هایی مانند وجود مخازن نفتی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: این پتانسیل جاذبه خوبی برای سرمایه گذاران خارجی ایجاد می کند که تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی و مشتقات آن را به دنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه دولت حمایت از صنعت را در دستور کار خود قرار داده است، ایجاد کلینیک های کسب و کار و مشاوره در این شهرستان را ضروری دانست تا بگفته وی صنعتگران و سرمایه گذاران با صاحب نظران مشاوره، راهکارهای عملیاتی را برای رفع موانع تولید و تقویت صادرات و تمرکز بر رقابت پذیری بین المللی پیدا کنند.
خوشه صنعتی به مجموعه ای از شرکت ها و واحدهای صنعتی کسب و کار کوچک و متوسط گفته می شود که در یک منطقه جغرافیایی مشترک با فرصت ها و تهدیدهای مشترک روبرو هستند.
80 درصد کارخانه های فرش ماشینی کشور بلحاظ تعداد و 70 درصد بلحاظ میزان تولید در شهرستان کاشان و آران و بیدگل قرار دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد