مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

سبلان پارچه با 30 درصد ظرفیت کار می‌کند

استاندار اردبیل گفت: کارخانه سبلان پارچه اردبیل با کمتر از 30 درصد ظرفیت خود کار می‌کند در حالی که این کارخانه توان اشتغالزایی بیش از این را دارد.

مجید خدابخش عصر امروز در جریان بازدید از بزرگترین کارخانه نساجی خاورمیانه در اردبیل که دچار چالش‌های جدی شده است، اظهار داشت: این کارخانه که حدود شش سال پیش و با همکاری بخش خصوصی راه‌اندازی شده به دلیل مشکلات و نارسایی‌های حمایتی به بانک تجارت واگذار شده و این مجموعه هم اکنون با ظرفیت پایین‌تر به تولید مشغول است.

   وی تصریح کرد:‌ اکثر ماشین‌آلات این کارخانه اروپایی و ژاپنی است و امکان اشتغال برای چهار هزار نفر را دارد که در حال حاضر تنها با ظرفیت 650 نفر مشغول به کار است و در این سال‌های اخیر بارها با نارسایی‌ها و مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند.

خدابخش در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سیاست کاری ما در استان حمایت جدی از واحدهای تولیدی است که دچار بحران و برخی مشکلات شده است، بنا داریم براساس تحقق شعار حماسه اقتصادی از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان حمایت کرده تا بهبود معیشت مردم را شاهد باشیم.

این مسئول اضافه کرد: ما با برگزاری جلسات متعدد در اردبیل و تهران پیگیر حل مشکلات واحدهای تولیدی هستیم و ظرف دو ماه آینده برای حل مشکلات واحدهای موجود و راه‌اندازی دو پروژه عظیم در استان اخبار خوشحال‌کننده‌ای را به اطلاع مردم می‌رسانیم.

وی در ادامه بیان کرد: بنده از اولین روزی که به این استان آمده‌ام با برگزاری جلسات مستمر ستاد تسهیل و بازدید از واحدهای تولیدی سعی کردم مشکلات و موانع را برطرف و به رونق صنعتی و تولیدی در این استان کمک کنم.

استاندار اردبیل یادآور شد: حل آن بخش از مشکلات که در اختیار ماست قطعاً با تمام توان آن را انجام می‌دهیم و بخشی که مربوط به مسئولان مرکزی است، منتقل کرده تا این موانع برطرف شود.

خدابخش ادامه داد: ‌در مورد کارخانه سبلان پارچه باید در گام اول مالکیت این واحد تعیین تکلیف شود تا این کارخانه حداقل با اشتغالزایی دو هزار نفر به ادامه فرآیند تولید خود بپردازد.

وی گفت:‌ در حمایت از این کارخانه و تأمین مواد اولیه از کشت پنبه در مغان حمایت می‌کنیم و معتقدیم رونق تولید این محصول می‌تواند زمینه را فراهم کند تا هموطنان بیشتری بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

پرونده سبلان پارچه در اداره ورشکستگی قوه قضاییه

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل نیز در این بازدید افزود:‌ با وجود نرخ بیکاری بالا در استان اردبیل که از متوسط کشوری بالاست چرا باید این چنین مجموعه‌های عظیم مورد بهره‌برداری کامل قرار نگیرد در حالی که با رونق تولید این کارخانه می‌توان اشتغال چهار هزار نفری را فراهم کرد.

مصطفی افضلی‌فرد تصریح کرد: این کارخانه هم اکنون با 30 درصد ظرفیت مشغول کار است و ما به جد پیگیر هستیم تا پرونده این کارخانه در اداره ورشکستگی قوه قضاییه به سرانجام برسد تا به مزایده گذاشته شده و سرمایه‌گذاری که اهلیت آن را دارد این پروژه را عملیاتی کند.

وی خاطر نشان کرد: با واگذاری این کارخانه به سرمایه‌گذاری مناسب و تعیین تکلیف مالکیت آن می‌توان امیدوار بود که بهره‌وری حداکثری در تولید و اشتغال در این مجموعه انجام شود.

مدیرعامل کارخانه آرتا زرین تجارت اردبیل نیز اضافه کرد: سبلان پارچه اردبیل که بعد از واگذاری به بانک تجارت با نام آرتا زرین تجارت فعالیت می‌کند هم اکنون از بلاتکلیفی مالکیت رنج می‌برد در حالی که ما توان خرید و سرمایه‌گذاری این واحد تولیدی را داریم تا مجموعه با حداکثر ظرفیت به فعالیت خود ادامه دهد.

علوی بیان کرد: ما انتظار داریم قوه قضاییه هر چه سریع‌تر تکلیف این کارخانه را تعیین کند چرا که ما در بلاتکلیفی واقعی به سر می‌بریم به طوریکه مشخص نبودن مالکیت این کارخانه سبب شده تا در دریافت پروانه بهره‌برداری، دریافت تسهیلات سرمایه در گردش و... دچار مشکل شویم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد