ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
غضنفری در ادامه بیان کرد: هرگونه دقتنکردن در
مدیریت هزینهها نتایج غیر کمککنندهای برای همه تصمیمات اقتصادی دیگر
خواهد بود، بنابراین نباید مدیریت بازار و کنترل قیمتها به عنوان یک
فعالیتی که بازدارنده از تولید است، نگاه شود.
وی تصریح کرد: اگر در حوزه تولید کالا و خدمات نتوانیم هزینهها مدیریت
کنیم و افزایش قیمتها صورت بگیرد، این موضوع در آینده بر ضد تولید عمل
خواهد کرد.
به اعتقاد غضنفری کمک واقعی به بخش تولید این است که با اصلاح فرآیندها و
فناوریها به گونهای عمل شود که مردم مجبور نشوند نتیجه اصلاح قیمتهای
حاملهای انرژی را در قالب افزایش قیمت محصولات پرداخت کنند.
وی متذکر شد: این روندی است که ممکن است در کوتاهمدت برای یک تولیدکننده
مفری از فشار هزینه تلقی شود، اما راه درست مقابله با این موضوع مدیریت
هزینهها و افزایش بهرهوری است.
وزیر بازرگانی یادآور شد: هرگونه افزایش قیمت کالاها در بازار موجب
رقابتینشدن آنها میشود و همچنین باعث خواهد شد که کالاهای خارجی مزاحمت
بیشتری ایجاد کنند و مدیریت واردات نیز دچار سختی شوند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در سال جاری در حوزه مدیریت بازار امیدواریم
که به سمت واگذاری کامل تنظیم بازار و بازرسیها به بخش خصوصی حرکت کنیم و
از اصناف بخواهیم که کارهای مانده در وزارت بازرگانی را هم آنها انجام
دهند.