مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

سرانه صادرات پوشاک ایران ۸۹ سنت و ترکیه 140 دلار است

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: در حال حاضر سرانه صادراتی پوشاک در کشور  ۸۹ سنت است‌ و این در حالی است سرانه صادراتی ترکیه ۱۴۰ دلار و چین ۸۰ دلار است.

صادق نجفی امروز چهارشنبه 14 شهریور در نشست مسئولان شهرک‌های صنعتی البرز اظهار کرد: کشورهای اطراف مثل افغانستان و عراق ظرفیت مناسبی برای واردات پوشاک از ایران را دارند و باید این فرصت را برای ارز آوری در شرایط کنونی اقتصاد غنیمت شمرد.
  
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر ۵۳ شرکت مدیریت صادراتی در کشور فعال است که صادرات آنها سال گذشته ۵۰۰ میلیون دلار بوده است.

وی افزود: در حال حاضر 1024 واحد صادراتی تنها در بخش صنایع کوچک فعال است. میزان صادرات این واحدها سال گذشته دو میلیارد و 800 میلیون دلار بوده است. اگر بتوانیم تعداد واحدهای صادراتی کشور را طی سه سال به 6000 مورد افزایش دهیم، ارز قابل توجهی وارد کشور می‌شود.

وی ابراز کرد: در تلاش هستیم تا پایان سال میزان صادرات این واحدها را به چهار میلیارد دلار افزایش دهیم و  اگر بتوانیم تنها سرانه صادرات پوشاک کشور را به 3.2 دلار افزایش دهیم این هدف محقق خواهد شد.

وی به تعداد واحدهای صنعتی ای که از ابتدای سال تا کنون مجددا راه اندازی شده‌اند، اظهار کرد: طی پنج ماه گذشته 349 واحد که طی چند دهه گذشته تعطیل شده بودند مجددا راه اندازی شده اند.‌

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد