مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

رخ نمایی یک بِرند ملی در جام جهانی

حمایت از تولید ملی. این ترکیب کلمات را در سال‌های اخیر زیاد شنیده ایم! از ژاپن گرفته تا ایالات متحده روزگاری همین مسیر را طی کردند، قدم به قدم برای تولیدی در بالاترین کیفیت. در ایران شاید وقتی نام برخی کالاهای ملی به گوش برسد ناگزیر چند قدم به عقب برویم! چرا که در برخی موارد تولیدات فقط نام ملی را یدک می کشند و خبری از کیفیت نیست! وقتی قرار باشد برای هر کالایی هزینه کرد، تنها فاکتوری که خریدار را اقناع می‌کند، کیفیت است. اما این همه ماجرا نیست در برخی تولیدات ملی نیز می توانیم با خیالی آسوده از برند ایرانی استفاده کنیم و مطمئن باشیم کالای خریداری شده با هر پارامتری که مقایسه شود نه تنها دست کمی از مشابه خارجی خود ندارد بلکه در مواردی کیفیتی بالاتر را هم ارائه می دهد. گردش مالی صادرات صنعت پوشاک در جهان سالانه به صورت میانگین حدود 400 میلیارد دلار است.  
بالا رفتن استاندارد سطح زندگی بیش از همیشه استفاده از پوشاکی با کیفیت، تولید شده با تکنولوژی برتر و البته همراه با مد و مدل روز را مورد توجه مردم قرار داده است. در ایران رقم قاچاق پوشاک سرسام آور است. ماه گذشته مجتبی خسروتاج رئیس ‌سازمان توسعه تجارت با‌ اشاره به واردات حدود یک میلیارد دلار پوشاک قاچاق به کشور گفت: «سال گذشته فقط۵۹ میلیون دلار پوشاک به صورت رسمی به کشور وارد شد.» این درحالی است که در تولید ملی بخش پوشاک نمونه‌های استانداری وجود دارد. اما بی شک در این صنعت باید پوشاک‌هاکوپیان را نگین تولید داخلی دانست. از شهرستان گرفته تا قلب پایتخت حتما چشم بسیاری به فروشگاه‌های پوشاک‌هاکوپیان خورده است و ناگزیر جذب ویترین شده اند. این برند داخلی جزو طبقه ای از تولیدات ملی قلمداد می شود که پیش از آنکه در راستای حمایت داخلی مردم را جذب کند کیفیت آن برای خریدار اطمینان حاصل می کند.
تیم ملی و برند ملی
حالا‌هاکوپیان نشان داده نه تنها بر تولید با کیفیت به عنوان یک برند داخلی تاکید دارد بلکه روحیه ملی گرایی نیز در این شرکت از اهمیت بالایی برخوردار است. روحیه‌ای که موجب شده این شرکت در دنیای تجارت که حساب و کتاب بیش از هر چیز اهمیت دارد به حمایتی بی قید و شرط از تیم ملی فوتبال ایران بپردازد. حدود یک ماه دیگر 32 تیم برتر جهان از 5 قاره در روسیه گرد هم می آیند تا معتبرترین فستیوال ورزشی را رقم بزنند. جام جهانی فوتبال که چشم‌های بسیاری را در جهان به خود جلب می کند؛ همین موضوع موجب شده تا فاکتورهای مختلفی در رقابت‌ها اهمیت یابند از جمله لباس تیم‌های ورزشی.
پنج شنبه شب مراسم رونمایی از لباس رسمی تیم ملی ایران در مسابقات
جام جهانی برگزار شد. ملی پوشان ایران سومین تیم راه یافته به جام جهانی
لقب گرفتند و بسیاری در جهان چشم به بازیکنان ایران دوخته‌اند که تحت مربی‌گری مرد پرآوازه جهان فوتبال یعنی کارلوس کی‌روش چه نتیجه‌ای را در این رقابت‌ها رقم می‌زنند. برای تیمی با این اقتدار استفاده از یک لباس با کیفیت و درخور رقابتی همچون جهانی هم از اهمیت بالایی برخوردار است. امری که موجب شده تا‌هاکوپیان در راستای حمایت خود از تیم ملی به عنوان نمادی از ایران در رقابت‌های جهانی پا به میدان بگذارد و لباس تیم را تهیه کند.

از تولید داخلی تا فوتبالیست ملی
مراسم رونمایی از لباس رسمی در یک نشست خبری با حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و سومبات‌هاکوپیان به عنوان بنیانگذار و مدیرعامل پوشاک‌هاکوپیان آغاز شد. رئیس فدراسیون فوتبال در این کنفرانس خبری گفت: «فدراسیون در راستای حمایت از تولید ملی و رهنمودهای مقام معظم رهبری با برند داخلی‌هاکوپیان یک قرارداد چهارساله برای تامین لباس‌های رسمی تیم‌های ملی در هر 18 رده و بانوان امضا می‌کند.» مهدی تاج افزود: «هاکوپیان به عنوان یک برند شناخته شده در سطح بین المللی است و در مقایسه با تولیدات خارجی نه تنها چیزی کم ندارد که به زعم من از کیفیتی بالاتر و بهتر برخوردار است.» او تصریح کرد: «از قراردادی که رونمایی می‌کنیم بسیار مفتخریم و اینکه نیروی متخصص و همچنین کارگران ایرانی این تولیدات را انجام می دهند اهمیت بالایی دارد.» رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: «در دوره‌های گذشته برای تامین لباس رسمی هزینه می‌کردیم و برای برخی تیم‌ها همچون نوجوانان، جوانان یا بانوان لباس متحدالشکل تهیه نمی‌شد اما امروز با قرارداد با شرکت‌هاکوپیان تمامی تیم‌های ما در همه رده‌ها از لباسی یکنواخت استفاده می کنند درحالی که برای تامین این البسه شرکت‌هاکوپیان از ما مبلغی دریافت نمی‌کند و تولیدات به صورت رایگان به ما اعطا خواهد شد.» او افزود: «در فراخوانی برای تامین لباس رسمی تیم‌های ملی چند شرکت حضور یافتند و یک شرکت خارجی نیز پیش از این وارد مذاکره شده بود اما از هر حیث‌هاکوپیان مزایای بهتری داشت و بعد از چند ماه مذاکره به این قرارداد رسیدیم. اینکه در یک رویداد بین المللی از البسه‌ای داخلی استفاده می‌کنیم بسیار پرارزش است و امیدواریم روزی لباس‌های ورزشی نیز با برند ملی جایگزین شود.»

نگاه تجاری نیست
موسس و مدیرعامل شرکت‌هاکوپیان نیز در این نشست خبری گفت: «بسیار خوشحال هستیم در کنار تیم ملی به عنوان یک کار ملی حضور داریم. اطمینان می دهیم در بخش لباس رسمی تیم‌هایی که اعلام شد تولیدات بدون نگرانی به ملی پوشان در رده‌های مختلف اعطا خواهد شد. تا اینجای کار فعالیت‌ها
به خوبی پیش رفته و هیچ نگرانی نیست.»‌هاکوپیان افزود: «از تیم ملی فوتبال که این افتخار مهم را کسب کرده و با اقتدار به جام جهانی صعود کرده تشکر می‌کنیم، این نشان از اقدامات موثر و مدیریت خوب است و همچنین باید از کارلوس کی‌روش که تیم ملی را به شایستگی رهبری کرده تقدیر کرد.» او ادامه داد: «همکاری ما بسیار وسیع تر است، با تالار رودکی قرارداد و همکاری داریم که برای تیم ملی موزیکی ساخته شده، ارکستر سمفونی ایران به مسکو سفر خواهد کرد و در آنجا برنامه اجرا می‌کند.» او با بیان اینکه هیچگونه ابهامی در قرارداد پوشاک‌هاکوپیان و فدراسیون وجود ندارد و در بالاترین درجه شفافیت است، تاکید کرد: «نباید به این قرارداد نگاه تجاری داشت، این یک فعالیت ملی و در راستای مسئولیت مشارکت اجتماعی شرکت است و بخشی از فسلفه وجودی پوشاک‌هاکوپیان است و وظیفه‌ای ملی برای ما بود.» او در پایان نشست خبری در مورد تولید لباس ورزشی تیم‌های ملی نیز گفت: «به عنوان رئیس انجمن پوشاک ایران می‌گویم که با توجه به وجود چند شرکت تولیدی در لباس‌های ورزشی بهتر است بعد از پایان این رقابت‌ها جلساتی تشکیل شود،
کم و کیف تولید این نوع لباس‌ها بررسی شود، ما اطلاعات غنی را در اختیار داریم و می‌توانیم آن را ارتقا دهیم، تکنولوژی تولید این نوع لباس نیز آنچنان پیچیده نیست که نتوانیم در داخل آن را تولید کنیم. ایجاب می‌کند که تلاش برای چنین امری بعد از جام جهانی در دستور کار قرار گیرد و آمادگی دارم اقداماتی انجام دهم که چنین امری عملی شود و در آینده ای نه چندان دور لباس‌های ورزشی نیز تولید داخل باشد.»

یار دوازدهم جدید برای جام جهانی
پایان نشست خبری را باید آغاز مراسم برای رونمایی از لباس رسمی دانست. مراسمی که بخش‌های مختلفی داشت. حضور کارلوس کی‌روش در این مراسم مورد توجه بسیار رسانه‌ها قرار گرفته بود. سرمربی تیم ملی در اوایل برنامه بود که به مراسم آمد و با استقبال زیادی نیز روبه رو شد. او بدون شک یکی از چهره‌های شناخته شده این روزهای کشور است که از محبوبیت بالایی نیز برخوردار است. بی راه نیست اگر بگوییم محبوب ترین در مجموعه فدراسیون فوتبال می‌باشد. با این حال مراسم با سخنان دبیر فدراسیون آغاز شد. محمدرضا ساکت گفت: «رویدادی مانند جام جهانی زمینه همبستگی و پیوستگی را فراهم می کند و یک نشاط عمومی را به جامعه تزریق می کند.» او افزود: «همواره یار دوازدهم
در رویدادی مانند جام جهانی از اهمیت بالایی برخوردار است. یار دوازدهم
کسی است که با عشق ورود کرده و در کنار مردانی که در مستطیل سبز
خواهند درخشید، می ایستد. لباس رسمی تیم ملی فوتبال و 18 تیم در رده‌های مختلف از انعقاد قرارداد در امروز تا پایان سال 1399 همه از سوی شرکت‌هاکوپیان تامین می‌شود و باید از تلاش گران، متخصصان و کارگران این مجموعه داخلی تقدیر کرد که با نیم قرن تجربه خود محصولی با کیفیت را در اختیار تیم‌های ملی قرار می دهند و در این بخش البسه باید گفت یار دوازدهم ما این شرکت است که بهترین سپاس‌ها را از آنها داریم.»

بنایی بر عشق به ایران
رئیس فدراسیون نیز در سخنانی گفت: «تیم ملی ما امسال برای دهمین بار بسیار مستعد و با اندیشه‌های راهبردی کی‌روش روند رو به صعودی داشت.» مهدی تاج افزود: «این روزها در زمان بازی‌های تیم ملی، هواداران دلواپس نیستند و با آرامش بیشتری نظاره‌گر بازی تیم ملی هستند. او گفت: تیم ملی متعلق به همه ایرانیان است از کسانی که انتقاد دارند تا افرادی که آنها را تشویق می‌کنند و زمانی که تیم ملی یک برد را بدست می آورد همه ایرانیان در داخل و خارج خوشحال می‌شوند.» او نیز تصریح کرد: «استفاده از یک برند داخلی برای تهیه لباس‌های تیم ملی یک اقدام مهمی بود که از سوی شرکت‌هاکوپیان انجام شده تا ملی پوشان ایرانی در یک رقابت جهانی از تولید ملی استفاده کنند.» آقای‌هاکوپیان نیز در این مراسم گفت: «تیم ملی فوتبال ایران با اقتدار با مدیریت کارآمد در فدراسیون فوتبال با صداقت و صمیمیت با کاردانی کی‌روش به این اقتدار رسیده است، صعود این تیم به جام جهانی که بسیاری از تیم‌های بزرگ بازمانده‌اند خود پیروزی مهمی است. این اطمینان را می‌دهیم با هر نتیجه‌ای مسابقات را به پایان رساندند در آغوش گرم هشتاد میلیون ایرانی جای دارند.» موسس و مدیرعامل این شرکت افزود: «هیچگونه رابطه تجاری در قرارداد با فدراسیون فوتبال وجود ندارد جز عشق.
به طور کلی‌هاکوپیان بر عشق به ایران بنا شده و عشق به هنر و ورزش را در تاریخ تاسیس خود در کارنامه دارد. امروز روزی است که سه ضلع صنعت، ورزش و هنر در کنار هم قرار گرفته اند، باید در آینده برای ارتقاء هر سه بخش تلاش کنیم.
هر سه ضلع در کشور نقش فوق العاده‌ای دارند. ورزش نشاط و هیجان کشور است هنر و موسیقی اصالت کشور است، صنعت سازنده آینده کشور است، بنابراین، این سه ضلع در کنار هم می‌توانند پدیده‌ای مهم در آینده باشند.» او ادامه داد:
«ما کشوری هستیم با گذشته تاریخی پرعظمت، حتی می‌توان گفت پوشاک را به طور مدرن ایرانیان به جهان ارائه کردند، اگه بنا به دلایلی در برهه‌ای از تاریخ جا ماندیم، امروز این موتور روشن شده و باید حرکت کرد. اقتصاد کشور که نیاز ضروری است باید با همکاری یکدیگر رشد کند، ایمان دارم آنچه می خواهیم را قادر به انجامش هستیم اگر دست در دست هم همکاری کنیم.»

کی‌روش: ظاهرمان زیبا شد
پایان بخش سخنرانی‌های رونمایی از لباس تیم ملی را آقای سرمربی برعهده داشت. کارلوس کی‌روش در این مراسم گفت: «در ابتدا از خانواده‌هاکوپیان تشکر ویژه دارم، از طرف شخص خودم، کادر فنی و بازیکنان به واسطه زحمت شما که جلوه ظاهری ما را در بدو ورود به جام جهانی بسیار شکیل تر و زیباتر خواهد کرد. امیدواریم همانطور که در ظاهر از ظرفیت بالایی استفاده خواهیم کرد در درون زمین هم عملکرد بالایی داشته باشیم.» وی افزود: تنها 30 روز تا شروع مهم‌ترین رویداد ورزشی کره زمین فاصله داریم که جهان آن را تجربه خواهد کرد. با احترام برای مسابقاتی چون المپیک، هیچ تورنمنت و مسابقه‌ای همانند جام جهانی نمی‌تواند مردم را در سراسر جهان گردهم آورده و میلیون‌ها نفر را پای گیرنده‌ها بکشاند. مطمئنا جام جهانی بزرگترین رویداد ورزشی است. سرمربی تیم ملی ایران خاطرنشان کرد: «در فینال جام جهانی گذشته، یک سوم افراد روی کره زمین این مسابقه را دیدند که به زمان خودش نزدیک به دو میلیارد و پانصد میلیون نفر آن را مشاهده کردند. فیفا امید دارد این تعداد را در جام جهانی 2018 بیشتر کند. طبق برآورد انجام شده، تک تک مسابقات بین 300 تا 400 میلیون در پخش زنده بیننده خواهد داشت. معنایش این است که بازی‌های تیم ملی مقابل مراکش، برابر تیم فوق‌العاده اسپانیا که کاندیدای قهرمانی جهان است و همچنین پرتغال تیم کشورم را به صورت میانگین یک میلیارد و 200 میلیون نفر نگاه خواهند کرد.» کی‌روش ادامه داد:«خانم‌ها، آقایان، اگر یک گل یا عملکرد خوب بازیکنان ما باعث شود تک لبخندی روی لب‌های مردم بیاید و تاثیرگذار باشد، اتفاق بزرگی خواهد بود. یک گل یا عملکرد خوب در جام جهانی مطمئنا باعث ایجاد افتخار بزرگی برای فوتبال ایران خواهد بود.» او گفت: دلایلی که باعث شد این صحبت‌ها را مطرح کنم، این است که حس می‌کنم مردم ایران هنوز به اهمیت جام جهانی پی نبرده‌اند. بگذارید صحبتم را با این جمله به پایان ببرم، همان جمله‌ای که به پرتغال در جام جهانی 2010 زدم. ما با تیم ملی ایران در جام جهانی حضور داریم و باید پیشنهاد بدهم که نام جام جهانی که از سوی فیفا برگزار می‌شود را جام سازمان ملل بگذاریم، چون بشریت در ماه خرداد و تیر کنار هم حضور دارند. وظیفه ما آوردن لبخند روی لب‌های بشریت به خصوص مردم ایران است.»

چشم انتظار جام جهانی
حالا باید چشم انتظار جام جهانی فوتبال بود، صدها میلیون نفر در جهان چشم به صفحه تلویزیون می دوزند تا نظاره‌گر بهترین تیم‌های حال حاضر جهان باشند. تیم ملی هم در این مسیر بیش از همیشه آمادگی دارد. ایران با کارلوس کی‌روش که بیش از 6 سال است در ایران میدان داری می‌کند، امیدوار است نتایج مثبتی بگیرد. هرچند در گروه مرگ باید با اسپانیا، پرتغال و مراکش بازی کنیم اما می دانیم اینبار ایران هم متفاوت از آن تیم ملی است که در ادوار مختلف حضور داشته است. در ابعاد امکانات و نیازهای جانبی نیز خیال‌ها آسوده تر است. حالا به قول کی‌روش باید منتظر جلوه زیبای بازیکنان با‌هاکوپیان بود و البته هنر ساق ملی پوشان در مستطیل سبز برای آفریدن زیبایی‌های فوتبالی.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد