مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

تلاش کارگران «نساجی پاکان» برای خروج از بحران بیکاری و تعطیلی

 کارگران کارخانه ریسندگی و بافندگی پاکان واقع در جنوب غرب تهران از پرداخت نشدن حدود ۳ ماه دستمزدشان با احتساب اردیبهشت ماه به دلیل آنچه از سوی کارفرما «مشکلات مالی» خوانده می‌شود، خبر می‌دهند.

در چند سال اخیر به دلیل پایین آمدن میزان تولیدات کارخانه ریسندگی و بافندگی پاکان، توان مالی مناسبی برای پرداخت مطالبات ۳۲ کارگر شاغل وجود ندارد به همین دلیل پرداخت حقوق این کارگران در سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت به تاخیر افتاده است.  مهم‌ترین مطالبه کارگران کارخانه ریسندگی و بافندگی پاکان، پرداخت به موقع حقوق و افزایش امنیت شغلی‌شان است چراکه از مجموع حدود ۲۳۰ کارگر شاغل در این واحد تولیدی، حدود ۲۰۰ کارگر از سال ۸۶ تاکنون به تدریج تعدیل شده‌اند.

بخش دیگری از مشکلات این کارخانه مربوط به بدهی مالی این کارخانه به بانک‌هاست. به طوری‌که یکی از بانک‌های عامل به دلیل حدود ۳۵۰ میلیون تومان بدهی، از ۴ ماه پیش تمام حساب‌های بانکی کارخانه را مسدود کرده و مشکلات تولید این واحد را چند برابر کرده است.

یکی از کارگران بازنشسته کارخانه ریسندگی پاکان در این باره توضیح داد: در حال حاضر عمده‌ترین مشکل این واحد مسدود شدن حساب‌های بانکی شرکت است زیرا بانک هیچ گونه همکارای با شرکت برای تقسیط بدهی انجام نمی‌دهد.

به گفته این کارگر، با فشاری که بانک برای وصول مطالبه ۳۵۰ میلیونی خود به نساجی پاکان وارد کرده، این کارخانه در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.

این کارگر در ادامه افزود: با مسدود شدن حساب‌های بانکی، تمام تبادلات مالی و بانکی شرکت متوقف شده و در این زمینه برای رفع مشکلات کارگران و کارخانه همکاری صورت نمی‌گیرد.

مامور اجرائیات تامین اجتماعی نیز هر چند روز یکبار برای وصول مطالبات تامین اجتماعی در کارخانه حاضر می‌شود که این موضوع باعث تشدید نگرانی کارگران از نابودی شغل‌شان پس از ۲۰ سال کار شده است.

به ادعای این کارگر کارخانه پاکان، این واحد به‌رغم آنکه با همکاری کارگرانش از چند سال پیش تمام تلاش خود را برای خروج ار بحران ورشکستگی به کار بسته است، در حال حاضر در شرایط مالی مناسبی نیست که بتواند یکجا بدهی خود به بانک را بپردازد.

این کارگر در ادامه افزود: مدیران با همکاری کارگران برای نجات این واحد از ورشکستگی ناچار شدند محصولات تولیدی کارخانه را از محصولات بافتنی همانند پتو به نمد‌های صنعتی (که در صنعت خودرو سازی و کالاهای خواب همانند تشک کاربرد دارد) تغییر دهند. این در حالی است که وضعیت مالی کارخانه بعد از آغاز تولید این محصول همچنان به دلیل آنکه این محصولات جایگاه خود را در بازار مصرف پیدا نکرده‌، با مشکل روبرو است.

به اعتقاد این کارگر ریسندگی و بافندگی پاکان، کمبود مواد اولیه، عدم تامین نقدینگی، واردات بی‌رویه منسوجات خارجی و بدهی‌های بانکی وتامین اجتماعی از مشکلات اصلی این واحد تولیدی بزرگ و قدیمی نساجی در تهران است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد