مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

اعتراض تولیدکنندگان پوشاک به واردات بی رویه محصولات خارجی

 اتحادیه تولید و صادارت نساجی و پوشاک ایران اعلام کرد: ارائه آمار و جلسات برگزار شده ، دردی از این صنعت درمان نمی کند و در این میان وجود یک نقشه راه و تدوین برنامه مشخص و ارائه آمار می تواند بخش خصوصی را به فعالیت های وزارت صنعت امیدوار کند.
اعضای اتحادیه تولید و صادارت نساجی و پوشاک ایران با ارسال نامه‌ای به نصرالهی معاون صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت ، معدن و تجارت چرایی روند بسیار کند اجرای دستورالعمل ثبت نمایندگی برندهای خارجی پوشاک را جویا شدند. همچنین در این نامه تأکید شده که در دستورالعمل ثبت نمایندگی برندهای خارجی در تاریخ 17/09/95 بعنوان رئیس کارگروه اجرایی پیگیری دستورالعمل توسط وزیر محترم وقت صنعت منصوب شدید. انتظار بخش خصوصی و کسانی که این مسئولیت را به شما واگذار کردند از این انتصاب ، ایجاد تحولات اساسی در وضعیت نا بهنجار و پر تنش واردات پوشاک و ساماندهی صنعت پوشاک کشور بود. اما متاسفانه پس از گذشت بیش از یک سال از تشکیل کارگروه شاهد آن هستیم که جلسات کارگروه نه تنها بطور مرتب تشکیل نمی شود بلکه تاثیرگذاری چندانی هم ندارد.
  
اعضای اتحادیه تولید و صادارت نساجی و پوشاک ایران  با طرح این پرسش که دلیل عدم تشکیل جلسات کارگروه، بعد از انتخابات ریاست جمهوری و دوره جدید وزارت صنعت به مدیریت آقای دکتر شریعتمداری چیست ؟ خواستار رسیدگی سریع به این موضوع شده اند.

در بخشی از این نامه آمده است:

    مشاور محترم وزیر صنعت ! متاسفانه کندی کار اجرایی امور مربوط به دستورالعمل ثبت نمایندگی برندهای خارجی پوشاک روز به روز موجب تضعیف بیشتر فعالان این صنعت شده و مسلما با ادامه این روند در سال آینده بسیاری از کارخانجات مطرح تولید پوشاک در سراسر کشور تعطیل خواهند شد. پس از گذشت بیش از یکسال از تشکیل کارگروه اجرایی دستورالعمل ،حداقل انتظار تولیدکنندگان پوشاک کشور این است که شاهد کاهش محسوس ورود پوشاک قاچاق به کشور تحت لوای برندهای بین المللی باشند که متاسفانه این حجم واردات غیر قانونی نه تنها کاهش نیافته که با نزدیک شدن به بازار شب عید ، انبارهای پوشاک قاچاق کامل تر شده و کارگزاران قاچاق و حامیان آن، همچنان جولان می دهند. لذا بنظر می رسد اجرای این دستورالعمل در یک چرخه معیوب معطل مانده و پیشرفت عملکردی محسوسی مشاهده نمی شود .
    بی انگیزگی اعضای دولتی کارگروه و عدم پاسخگویی ایشان ، رفع مسئولیت و فرافکنی های سازمانی موجب شده است که اعضای بخش خصوصی کارگروه در اعتراض به این عملکرد ناکارآمد واکنش نشان دهند و ناگزیر اعتراض خود را با ترک جلسه کارگروه نشان دهند . خانم نصراللهی! شما بعنوان متولی اصلی کارگروه اجرایی دستورالعمل واردات پوشاک و منصوب شده از سوی مقام عالی وزارت صنعت می بایست پیگیر مطالبات به حق بخش خصوصی در این زمینه باشید . مسلما ترک جلسه از سوی نمایندگان بخش خصوصی نشان دهنده ناتوانی در اجرای دستورالعمل توسط کارگروه مربوطه بوده و بیانگر این است که در این جلسات، برنامه مشخص و مدونی وجود ندارد و متاسفانه عدم برگزاری جلسه پس از آن تاریخ نیز بیانگر عدم اعتنا به خواسته های بخش خصوصی در اجرای دستورالعملی است که وزیر صنعت برآن صحه گذاشته و شما را بعنوان ریاست کارگروه اجرایی آن برگزیده اند .

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد