مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

نحوه شستن لباس نوزاد


پوست بدن نوزادان به طرز حیرت‌آوری لطیف و حساس است.
چطور لباس‌هایش را بشویید؟
  پوست بدن نوزادان به طرز حیرت‌آوری لطیف و حساس است. برای همین یکی از مهم‌ترین وظایف شما این است که از این پوست حساس نهایت مراقبت را به عمل بیاورید.
  یادتان باشد قبل از این‌که برای نخستین بار لباسی را به تن نوزادتان کنید حتما آن را بشویید. وجود لباس در کارخانه یا آهار روی آن می‌تواند باعث حساسیت یا اگزمای پوست نوزاد دلبندتان شود.
   
  مواد شوینده‌ای که برای شستن لباس‌های ظریف نوزادی مناسب هستند را انتخاب کنید. این مواد باعث می‌شوند الیاف لباس نرمی و لطافت خود را حفظ کنند و زبر نشوند. برای همین هم فرزندتان در لباسش احساس راحتی خواهد کرد. هر گونه زبری روی پارچه نوزادان را آزرده می‌کند. در عین‌حال این مواد شوینده قادر هستند عمر لباس را طولانی‌تر کنند.
 
شست‌وشوی لباس نوزادی در چند مرحله انجام می‌شود: 
مرحله اول: لباس‌های رنگی را از لباس‌های سفید او جدا کنید. مهم نیست که چقدر راجع به جنس خوب لباس رنگی او مطمئن هستید. باز هم احتمال رنگ دادن وجود دارد. 
 
مرحله دوم: ماشین لباس‌شویی را روی درجه‌ای که برچسب لباس توصیه کرده تنظیم کنید و شوینده مخصوص را اضافه کنید.
 
مهم‌ترین ویژگی این شوینده‌ها این است که صابون ندارند. همین مسئله هم باعث می‌شود لباس زبر و خشن نشود و به پوست آسیبی نرساند. رنگ‌کردن لباس نوزادان، آهار زدن به آن و استفاده از عطر یا شوینده‌های عطری به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. همه این موارد می‌توانند باعث حساسیت شوند. بگذارید لباس‌ها یک‌بار کامل در ماشین شسته شوند.
 
  مرحله سوم: بعد از تمام شدن شست‌وشو، بگذارید لباس‌ها یک بار دیگر آب‌کشی شوند تا احتمال کوچک‌ترین مشکلی از بین برود.   مرحله چهارم: می‌توانید لباس را در خشک‌کن قرار دهید اما یادتان باشد استفاده از هرگونه نرم‌کننده پارچه ممنوع است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد