مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

نفس های آخر تولیدکنندگان پوشاک



رئیس اتحادیه پوشاک با اعلام ضرب العجل درباره وضعیت حاد تولیدکنندگان پوشاک داخلی گفت: اگر فکری برای تولیدکنندگان داخلی نشود بعد از عید دیگر تولیدکننده پوشاک نداریم.
ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک گفت: ما بیش از 5 هزار تولیدکننده پوشاک در کشور داریم که یا کار نمی کنند و یا نیمه تعطیل هستند زیرا قیمت تولید در کشور بالاست.
او افزود: به جرات می توان ادعا کرد که تولید پوشاک در کشور نفس های آخر خود را می کشد.
  
او گفت: پوشاک چه چینی باشد چه بنگلادش و یا حتی ترکیه تحت عناوین مختلف به کشور وارد می شود. در ترکیه هزینه کارگر و انرژی بالاتر از ماست اما زیرساخت ها در آنجا درست است و در نتیجه آنها با ظرفیت حداکثری تولید می کنند در حقیقت آنها با حمایت های دولتی توانسته اند هزینه های تولید خود را کاهش دهند.

او افزود: این درحالیست که تولیدکننده خارجی با حمایت های دولتی می تواند در مناطق گران قیمت مزون بزنند و کالای خود را به فروش برسانند ولی تولیدکننده داخلی توانی برای اجاره یک چنین مزون هایی ندارد.

شیرازی افزود: یکی از قطب های تجاری ما در پایتخت ساختمان پلاسکو بود که بعد از آن حادثه تولیدکنندگانمان سرگردان شدند، از سوی دیگر دولت نیز به همه تعهدات خود عمل نکرد و از تولید کننده حمایت نشد.

رئیس اتحادیه پوشاک گفت: تسهیلات بانکی در کشور ما صفر است؛ در حقیقت تسهیلاتی که به تولیدکننده باید تعلق بگیرد زیر 2 درصد باید باشد، تا هم تولیدکننده و هم فروشنده از آن بهره مند شوند در غیر این صورت اینها چطور می توانند با فروشنده خارجی رقابت کنند؟

او گفت: امروز تولیدکننده با کمبود نقدینگی روبروست، این نقدینگی را هم تولیدکننده و هم فروشنده نیاز دارند.

شیرازی افزود: برند خارجی می تواند برای رقابت خوب باشد زیرا موجب جهت برند داخلی می شود، اما نه برندهای وارداتی نازل، در کشور ما 26 برند خارجی مجوز فعالیت دریافت کرده اند که عملا مخل کسب و کار ما شده اند زیرا نه فروشنده و نه تولیدکننده قادر به رقابت با آنها نیست. امروز ما در بازار داخلی و خارجی سهمی نداریم.

او گفت: در شوهای خانگی تماما محصولات خارجی عرضه می شود، 40 درصد از پوشاک مورد نیاز کشور از شبکه های مجازی تامین می شوند به این ترتیب سهم ما از بازار داخل بسیار کم است.

رئیس اتحادیه پوشاک افزود: کسی که برند شود در وهله نخست مشمول مالیات می شود لذا آنها ترجیح می دهند که در سایه باشند زیرا علاوه بر مالیات موارد بازدارنده دیگری هم وجود دارد که عملا جلوی کسب و کارشان را می گیرد.

او افزود: باید تا قبل از شب عید به داد تولیدکننده و فروشنده رسید زیرا بعد از عید دیگر تولیدکننده داخلی وجود نخواهد داشت و عملا از بین رفته است.
سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در رابطه با قاچاق پوشاک ما مشکلات زیادی داریم زیرا قاچاق توانسته مشکلات زیادی را متوجه تولیدکنندگان این حوزه کند.

او افزود: اگر مسافران به طور متوسط 500 دلار خرید خارجی داشته باشد ما حدودا 5 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور وارد کرده ایم که خود ضربه سنگینی به تولیدکننده داخلی وارد می کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ترکیه از یک طرف ورود مسافر به کشورش را آزاد کرده، از سوی دیگر تسهیلات بانکی با سود 2 درصد به تولیدکنندگان اعطا می کند، درمجموع ترکیه حمایت های بالایی از تولیدکنندگان خود دارد لذا صنعت پوشاک در ترکیه رشد کرده درحالی که یک چنین زنجیره ای در کشور نیست و در کنار آن قاچاق کالا را هم باید در نظر گرفت.

او گفت: بانک ها باید تسهیلاتی با سود کم بدهند زیرا تسهیلات 18 درصدی در کنار تسهیلات 2 درصد یعنی 16 درصد تولیدکنندگان ایرانی نسبت به تولیدکنندگان خارجی عقب هستند.

او افزود: سهم برندهای خارجی از بازار 80 میلیونی ایران حدود 7 تا 8 درصد است، ما باید شرایط تولید در کشور را تسهیل کنیم و در کنار آن نگاهی هم به صادرات داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: بیمه، قوانین کار و نحوه وصول مالیات، سهم بانک ها و جوایز صادراتی باید به صورت یک پکیج به تولیدکننده ارائه شود که این پکیج در زمینه پوشاک اصلا وجود ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد