مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

وقتی که چرخ زندگی ۲۵ نفر با تلاش یک بانوی کارآفرین می‌چرخد

 بانوی کارآفرین شازندی با ایجاد کارگاه خیاطی در قالب مشاغل خانگی، زمینه را برای اشتغال ۲۵ نفر از بانوان فراهم کرده است.
خیاطی تنها هنر دوخت و دوز نیست، بلکه در درجه اول هنر به‌کارگیری ابتکار و خلاقیت در مسیر تولید طرح‌های جدید و مورد پسند بازار است. اما امروزه بسیاری از کارگاه‌های خیاطی به دلایل گوناگونی از جمله واردات قاچاق پوشاک ترک و چینی و فقدان حمایت دولت از صنعت پوشاک کشور، با چالش‌های بسیاری مواجه هستند.
 

 
با توجه به این شرایط، یک بانوی شازندی با احداث کارگاه خیاطی، توانسته برای ۲۵ نفر اشتغالزایی کند.

زهرا نجفی، بانوی کارآفرین شازندی با هدف ایجاد اشتغال، درآمدزایی و سرلوحه قرار دادن بیانات رهبر معظم انقلاب، مدتی است که در قالب مشاغل خانگی برای ۲۵ نفر از بانوان شازندی شغل ایجاد کرده است.

آغاز کار با کمترین امکانات

زهرا نجفی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ابتدا خیاطی را در یک کارگاه تولیدی آموزش دیدم و پس از آن تمام تلاشم بر این بود که برای خود و چندین نفر دیگر شغل ایجاد کنم.

این بانوی کارآفرین افزود: کار را از ۸ سال پیش و با دو عدد چرخ خیاطی آغاز کردم و در حال حاضر ۲۰ چرخ کار در کارگاه مشغول به کار است  و ۵ نفر نیز بیرون بَر داریم.

وی بیان کرد: تولیدات ما بیشتر لباس بچه گانه و زیر است و سفارشات را از تهران می‌گیریم که در هفته به تعداد ۷ هزار کار توسط خیاطان این کارگاه تولید و به تهران ارسال می‌شود.

گسترش دامنه کار تولید، منوط به حمایت مسئولان و اختصاص تسهیلات لازم

نجفی عنوان کرد: تنها حمایت صورت گرفته از سوی مسئولان، ارائه وامی از سوی صندوق مهر امام رضا(ع) بود که با این وام تعداد چرخ‌ها را از ۱۰ به ۲۰ عدد افزایش دادم. اما اگر حمایت مالی بیشتری باشد، می‌توانم تعداد چرخ‌ها را به بیش از ۵۰ عدد هم برسانم تا تعداد نفرات بیشتری را مشغول به کار کنم.

این بانوی کارآفرین با اشاره به اینکه محیط کارگاه کاملا زنانه است، اظهار کرد: ۵ نفر از خیاطان این کارگاه از روستاهای اطراف می‌آیند که اگر حمایت‌های مالی لازم صورت بگیرد، این ظرفیت نیز وجود دارد تا کارگاه را در روستاها نیز بسط و گسترش دهیم.

نجفی با بیان اینکه قصد دارد تعداد نفرات بیشتری را مشغول به کار کند که این امر به حمایت مسئولان امر نیاز دارد، تصریح کرد: مسئولان باید از تولیدات داخلی حمایت کنند. صنعت پوشاک نیز به نوعی از جمله تولیدات داخلی است که مسئولان می‌توانند با حمایت از این بخش به رونق و گسترش آن و ایجاد اشتغال کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما به اجبار با همان دستمزد دو سال پیش کار را ادامه می‌دهیم، زیرا به دلیل واردات بی‌رویه پوشاک، تولیدکنندگان تمایل چندانی به تولید در این زمینه ندارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد