مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

۲۰۰ هزار تن از پوشاک کشور وارداتی است

مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک با اشاره به نیاز ۵۱۰ هزارتنی سالانه کشور به پوشاک گفت: حدود ۳۱۰ هزارتن از نیاز کشور به پوشاک در داخل تولید و ۲۰۰ هزارتن دیگر از طریق واردات رسمی یا قاچاق تامین می‌شود.

افسانه محرابی افزود: ارزش پوشاک مورد نیاز کشور در سال 32 هزار میلیارد تومان برآورد می شود که فقط 22 هزار میلیارد تومان معادل 70 درصد آن در داخل تولید می شود .  
وی گفت : صنایع نساجی و پوشاک با 9800 واحد صنعتی از الیاف تا پوشاک ، 11 درصد از کل صنایع ، 280 هزار اشتغال صنعتی و 5 درصد کل سرمایه گذاری صنعت کشور معادل 90 هزار میلیارد ریال را در اختیار دارد .
محرابی با بیان اینکه حداقل 40 درصد از صنایع نساجی و پوشاک کشور معادل حدود 4 هزار واحد نیازمند نوسازی و بازسازی است افزود : هرچند تعداد انگشت شماری از واحدها به ماشین آلات 2017 مجهز شده اند اما فناوری حدود 60 درصد واحدهای دیگر هم صد درصد به روز نیست.
مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک گفت : اغلب بنگاهها مشکل دارند و صنعت پوشاک برای جهانی شدن و تولید محصولات رقابتی با کیفیت بالا علاوه بر آموزش نیروی انسانی ، کاهش هزینه ها ، افزایش بهره وری و استفاده از مواد اولیه مرغوب نیازمند استفاده از ماشین آلات جدید و فناوری روز است .
محرابی افزود : بیشتر نیاز ما به بازسازی و نوسازی در صنعت نساجی و پوشاک مربوط به زنجیره قبل از پوشاک از جمله نخ و رنگرزی است و برخلاف نساجی در بخش پوشاک عمده نیاز ما ایجاد واحدهای پوشاک با فناوریهای روز دنیا است.





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد