مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

افزایش ۲۰ هزار تنی تولید وش پنبه در سال جاری

مجری طرح پنبه گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال در نهایت 180 هزار تن وش پنبه در کشور تولید شود که نسبت به سال گذشته 20 هزار تن افزایش دارد و در نهایت یک سوم از این رقم به پنبه مورد نیاز صنایع نساجی تبدیل می‌شود.

ابراهیم هزار جریبی  در مورد آخرین وضعیت تولید پنبه (طلای سفید) در کشور اظهار داشت: تا پایان آذرماه 85 هزار تن وش پنبه از مزارع کشور برداشت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 20 هزار تن افزایش داشته است.  وی افزود: امسال پیش‌بینی می‌کنیم که 180 هزار تن تولید وش پنبه در کشور باشد که 20 هزار تن از تولید سال گذشته بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه از این رقم وش پنبه در نهایت یک سوم آن تبدیل به پنبه محلوج می‌شود، خاطر نشان کرد: میزان مصرف صنایع نساجی ما 110 هزار تن پنبه محلوجی است که در نهایت باید رقمی حدود 50 هزار تن پنبه امسال وارد کنیم.

مجری طرح پنبه در پاسخ به اینکه برخی سال گذشته عنوان می‌کردند که واردات پنبه سبب ضربه به تولید داخل شده است،‌ تصریح کرد: چنین چیزی صحت ندارد، چرا که توان تولید کشور ما بیش از رقم موجود نیست و مضاف بر آنکه با وجود طرح قیمت تضمینی و خرید پنبه تولید داخل توسط دولت نباید نگرانی وجود داشته باشد.

هزارجریبی در پاسخ به اینکه مبدا واردات پنبه از چه کشورهایی است،‌ گفت: پنبه مورد نیاز ایران را از کشور ازبکستان وارد می‌کنیم و محدودیت یا ممنوعیتی هم برای واردات پنبه نداریم، اما صنایع نساجی بر اساس نیاز ظرفیت خود اقدام به واردات پنبه می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد