مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

«ناقوس مرگ» برای صنعت پوشاک داخلی به صدا درآمده است

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با اشاره به ناشناخته بودن برندهای ارزشمند تولید پوشاک در کشور نسبت به تداوم وضعیت کنونی هشدار داد و گفت: چنانچه بسرعت به وضعیت اورژانسی این صنف رسیدگی نشود، در آینده نزدیک بازار پوشاک کشور بصورت کامل، جای خود را به واردات تولیدات خارجی خواهد داد.  «ابوالقاسم شیرازی» در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: «دولت های ادوار گذشته به خصوص دوره های نهم و دهم که برای مقابله با تحریم، تمام مرزها را برای ورود هرچه بیشتر محصولات خارجی باز نگه داشتند، در واقع مقصر اصلی وضعیت ناگوار فعلی صنعت پوشاک کشور هستند.»
وی تصریح کرد: عملکرد ضعیف دولتها در زمینه حمایت از تولیدکنندگان پوشاک باعث شده است صنعتی که دارای قدمت و ریشه در فرهنگ ما ایرانیان است اکنون به معرض نابودی کشانده شود.
به گفته شیرازی، با این هجمه واردات، اعتماد مردم به پوشاک داخلی نیز کاهش یافته و به سمت استفاده از پوشاک خارجی سوق پیدا کرده است.
وی افزود: «با بی توجهی به صنف تولیدکننده پوشاک داخلی در طول یک دهه گذشته، عده ای که توانستند زودتر سرمایه خود را جمع کنند به مشاغل دیگر همچون ساخت و ساز ساختمان روی آوردند، برخی از تولیدکنندگان قابل و معتبر پوشاک به سمت واردات رفتند و بخشی نیز که تنها با پولهای بهره ای و تسهیلات بانکی خود را اداره می کردند ، به ورطه نابودی افتاده اند.»
رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران تصریح کرد: «البته هنوز هم برای نجات جان این صنعت، دیر نشده است. بنا بر این، نبایستی زمان را از دست بدهیم و وقت خود را صرف مقصر قلمداد کردن یکدیگر کنیم.»

**موفقیت فعالان پوشاک در برندسازی
شیرازی همچنین با رد این ادعا که تولیدکنندگان پوشاک داخلی در برندسازی ناموفق عمل کرده اند، اظهارداشت: می توان حداقل 100 برند پوشاک ایرانی در لباس مردانه مانند کت شلوار و لباس اسپرت یا در لباس زنانه و بچگانه و در شلوارهای کتان و جین نام برد که محصولاتی با کیفیت عالی تولید می کنند اما متاسفانه به دلیل عدم حمایت تبلیغاتی در گمنامی به سر می برند.
وی با تاکید بر اینکه برندهای داخلی برای رقابت با پوشاک خارجی نیازمند حمایت دولت هستند، گفت: این برندها برای آشنایی مردم، حداقل نیازمند صرف هزینه های انجام تبلیغات و اجاره فروشگاه های بزرگ هستند، این درحالی است که این هزینه ها برای تولید کنندگان پوشاک سرسام آور است. بعنوان مثال یک فروشگاه برای عرضه یک محصول برند درخواست حداقل 30 درصد سهم می کند، حال آنکه تقبل این سهم از توان تولید کننده و برند داخلی، خارج است
رئیس اتحادیه پوشاک با اشاره به راه اندازی بازارچه بزرگ پوشاک در منطقه 22 تهران و اجاره غرفه های آن از سوی برندهای پوشاک خارجی، گفت: تولیدکنندگان و برندهای مطرح داخلی به ندرت از توان هزینه اجاره این غرفه ها برمی آیند چراکه قیمت نهایی آنان در مقایسه با نوع خارجی خود به شدت افزایش پیدا می کند.

** برداشتن موانع تولید یک ضرورت فوری
شیرازی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در توجه به اقتصاد مقاومتی و حمایت از اشتغال و تولیدات ایرانی گفت: ابتدایی ترین و فوری ترین کار دولت در شرایط فعلی به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی پوشاک، حرکت در مسیر برداشتن موانع تولید است.
وی افزود: دولت امروز بایستی بصورت اورژانسی اقدامات عملیاتی تر و جدی تری در حمایت از تولید کنندگان پوشاک داخلی انجام دهد چراکه تولیدکنندگان پوشاک داخلی در معرض ورشکستگی قرار گرفته اند و نفس های آخر را می زنند.
رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران در این زمینه پیشنهاد کرد دولت معافیت حداقل سه ساله برای فعالان این بخش از پرداخت هرگونه عوارض، مالیات و حق بیمه 30 درصدی تامین اجتماعی مربوط به کارفرمایان این صنف را در نظر بگیرد.
شیرازی گفت: البته توقع ما حمایت موقت است و بعد از این مدت دولت نیز می تواند میوه خود را از این درخت بارور شده بچیند.
نائب رئیس و دبیر کمیسیون تولید و توزیع (صنف، صنعت و بازار) کارگروه ساماندهی مد و لباس کشورادامه داد: با این اتفاق هزینه تولید محصولات پوشاک داخل به صورت محسوسی کاهش خواهد یافت و این محصولات به راحتی می توانند با پوشاک وارداتی مشابه رقابت کنند. ضمن اینکه حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی پوشاک تاثیر به سزایی در کاهش ورود پوشاک قاچاق به کشور خواهد داشت چراکه ورود این محصولات به دلیل برخورداری از قیمت بالاتر دیگر به صرفه نخواهد بود.
وی ارائه تسهیلات مناسب به تولیدکنندگان صنف پوشاک در واردات ماشین آلات روز دنیا و همچنین دسترسی به پارچه ارزان، حمایت و ارائه تسهیلات سوبسیددار از تولیدکنندگان منسوجات داخلی با کیفیت و همچنین راه اندازی شهرک های تولیدی پوشاک در اطراف شهر برای تمرکز و یکپارچه کردن تولیدکنندگان این صنف را در بهبود شرایط صنعت پوشاک کشور بسیار اثرگذار دانست.
رئیس اتحادیه پوشاک تهران ادامه داد: تا مادامیکه تولیدکنندگان پوشاک بصورت انفرادی فعالیت کنند، فعالیت آنها مقرون به صرفه نخواهد بود و نمی توانند تولیدات با کیفیت و دارای مزیت رقابتی تولید کنند.
نائب رئیس و دبیر کمیسیون تولید و توزیع (صنف، صنعت و بازار) کارگروه ساماندهی مد و لباس کشورگفت: تولید کنندگان پوشاک با تمرکز در یک مکان مشخص می توانند بسیاری از هزینه های اضافی خود را که نهایتا باعث افزایش قیمت نهایی محصول می شود را کاهش داده و سرشکن کنند بعنوان مثال یک ماشین برش می تواند جوابگوی 300 واحد تولیدی باشد.
وی افزود: ضمن اینکه می توان برای تولیدکنندگان داخلی بهترین کلاس های آموزشی، طراحی و مد برنامه ریزی و آنان را با جدید ترین متدهای تولید پوشاک در دنیا برای برندسازی و رقابت با برندهای مطرح و همچنین ترغیب حضور در بازارهای جهانی آشنا ساخت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد