مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

ورود ربات‌های خیاط به صنعت پوشاک

یشرفت صنعت رباتیک و رایانه در حال متحول‌سازی صنعت پوشاک است و انتظار می رود بتوان از این طریق انواع البسه را در مدتی کم، با قیمت پایین و تیراژ میلیونی تولید کرد.

تک اکسپلور نوشت: شرکت رباتیک SoftWear Automation در آتلانتا که ربات های خیاط تولید می کند در خط مقدم خودکار سازی این صنعت قرار دارد.  ربات Sewbot توسط این شرکت تولید شده، در کارخانه ای در آرکانزاس نصب شده و قرار است از سال آینده برای تولید پوشاک متنوع به کار گرفته شود. این کارخانه با نصب این ربات می تواند هر سال انواع تی شرت را در تیراژ بی سابقه ۱.۲ میلیون واحد تولید کند.
یک شرکت تولیدی لباس چینی به نام Tianyuan Garments هم قصد دارد از ربات یاد شده از سال ۲۰۱۸ استفاده کند. ربات های یادشده کاملا خودکار هستند و با نصب آنها در هر خط تولید لباس به تنها حضور سه تا پنج انسان نیاز خواهد بود.
دقت دوخت این ربات به نیم میلیمتر می رسد و لذا قابلیت آن از مجرب ترین و کارکشته ترین خیاط ها بیشتر است. با استفاده از ربات Sewbot می توان لباس هایی بسیار ظریف نیز تولید کرد.
همه ساله در جهان بیش از ۱۱ میلیارد تی شرت به فروش می رسد و از این طریق می توان پاسخگوی نیاز فزاینده بازار به انواع البسه نیز بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد