مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

پیشنهادهای بنیاد و شهرداری برای بازسازی پلاسکو/ واحدهای صنفی با مجتمع ۱۰۰۰ واحدی مخالفند

رئیس اتحادیه پیراهن‌ دوزان تهران با بیان اینکه اگر ۲ اتحادیه پیراهن‌دوزان و پوشاک تهران با هم اختلافی داشته باشند درباره آن حرفی نمی‌زنم، گفت: به زودی ۲ جلسه در مورد عدم اجرای تعهدات در مقابل کسبه پلاسکو و چگونگی بازسازی این ساختمان برگزار می‌‌شود.  مجتبی درودیان در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس در مورد اختلاف بین دو اتحادیه پیراهن‌دوزان و پوشاک تهران که رئیس اتاق اصناف ایران به آن اشاره کرده است، گفت: هیچ اختلافی بین دو اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن‌فروشان تهران با اتحادیه پوشاک وجود ندارد و اگر هم باشد چیزی درباره آن نمی‌گویم.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود اختلافاتی که بین این دو اتحادیه وجود دارد که منجر شده مسئولان مربوطه به تعهدات خود در قبال اصناف آسیب‌دیده پلاسکو عمل نکنند و بازسازی ساختمان پلاسکو به تعویق بیفتد، افزود: ساخت پلاسکو ربطی به اتحادیه‌ها ندارد و مالک آن یعنی بنیاد مستضعفان باید ساختمان پلاسکو را مجدد بازسازی کند.

وی بیان داشت: در حال حاضر شهرداری طرحی را برای بازسازی ساختمان پلاسکو ارائه کرده تا این ساختمان به صورت قبل ساخته شود، اما بنیاد مستضعفان به عنوان مالک می‌خواهد تعداد واحدهای ساختمان پلاسکو را به هزار واحد افزایش دهد ضمن اینکه پول ساخت را از کسبه بگیرد.

درودیان اظهار داشت: قطعا کسبه پلاسکو با افزایش تعداد واحدهای صنفی متضرر می‌شوند و فروششان پایین می‌آید و به همین دلیل با این امر موافق نیستند.

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان تهران با بیان اینکه پیگیری موضوع ساختمان پلاسکو توسط وزیر صنعت، معدن وتجارت به معاونش واگذار شده است، گفت: در روز چهارشنبه هفته جاری جلسه‌ای با حضور شریعتمداری وزیر صنعت در رابطه با دلایل عدم پرداخت وام‌های بانکی، استهمال وام‌ها و دریافت مفاصا حساب دارایی کسبه آسیب‌دیده پلاسکو و بازسازی پلاسکو برگزار می‌شود

درودیان اظهار داشت: به غیر از جسله مذکور بزودی جلسه‌ دیگری با حضور مسئولین بنیاد مستضعفان، شهردار تهران، شهردار منطقه 12 تهران، وزیر صنعت و اتحادیه پوشاک و اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان برای تصمیم‌گیری در مورد ساخت پلاسکو برگزار می‌شود.

وی گفت: در گذشته مشکلاتی در مورد جانمایی کسبه آسیب‌دیده پلاسکو در مجتمع‌ تجاری نور بین دو اتحادیه پیراهن‌دوزان و پوشاک وجود داشت و الان اختلافی به آن صورت وجود ندارد.

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان با بیان اینکه در حال حاضر اعضای اتحادیه پوشاک و پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان در دو مجتمع تجاری نور تقاطع ولی عصر و طالقانی و مجتمع تجارت جهانی خیابان فردوسی مستقر شده اند، گفت: 350 واحد صنفی متشکل از اعضای اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان و اتحادیه پوشاک در مجتمع تجارت جهانی مستقر هستند و حدود 150 واحد صنفی متشکل از هر دو اتحادیه در مجتمع تجاری نور مستقر شده‌اند.

وی افزود: اجاره کسبه آسیب‌دیده پلاسکو که در مجتمع تجاری نور مستقر شده‌اند از زمان استقرار تا تاریخ 15 شهریور 96 توسط بنیاد مستضعفان پرداخت شده‌ است و در حال حاضر تقاضایی از سوی اتاق اصناف تهران به این بنیاد نوشته شده مبنی بر اینکه اجاره این کسبه را تا پایان سال تقبل کند.

درودیان اظهار داشت: اما بنیاد مستضعفان مسئولیتی را در باب پرداخت اجاره در مورد  سایر کسبه آسیب دیده پلاسکو که مکان‌های دیگری را برای فعالیت اقتصادی خود انتخاب کرده‌اند بر عهده نگرفته است.

به گزارش فارس، ساختمان پلاسکو واقع در خیابان استانبول تهران در 30 دی ماه سال گذشته به علت اتصال سیم برق در یک از طبقات این ساختمان 50 ساله دچار آتش‌سوزی شد و این آتش‌سوزی مهیب منجر به تخریب ساختمان و از بین رفتن 600 واحد صنفی فعال تولیدی پیراهن و پیراهن‌فروشی شد.

این گزارش می‌افزاید، در این حادثه بیش از 20 آتش‌نشان که برای مهار حادثه به محل اعزام شده بودند در حین انجام وظیفه به علت تخریب ناگهانی ساختمان جان خود را از دست دادند.

پس از تخریب این ساختمان جلسات متعددی برای ساماندهی کسبه آسیب دیده پلاسکو و همچنین بازسازی مجدد این ساختمان توسط دولت، مسئولان مربوطه و همچنین بنیاد مستضعفان به عنوان مالک ساختمان برگزار شد و قول‌های متعددی برای ساخت دوباره در کوتاه‌ترین زمان ممکن داده شد اما تاکنون و با گذشت نزدیک به یک سال از آن حادثه هیچ اقدامی برای بازسازی مجدد آن ساختمان صورت نگرفته است.  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد