مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

صادرات ۴۰ درصد از الیاف مصنوعی کشور از استان مرکزی

 معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۴۰ درصد از الیاف صادراتی ایران به کشورهای مختلف در استان مرکزی تولید شده است.

جعفر اصغری معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در گفتگو با پیام دلیجان گفت: ارزش الیاف صادراتی کشور در شش ماهه نخست امسال ۵۵ میلیون دلار بوده که ۲۲ میلیون دلار آن متعلق به استان مرکزی است.  اصغری با اشاره به اینکه ظرفیت های خوبی در استان مرکزی در زمینه تولید الیاف مصنوعی وجود دارد بیان کرد: ۱۹ واحد صنعتی و تولیدی الیاف در استان مرکزی فعال است که دو واحد آن در خمین و ساوه و بقیه در شهرستان دلیجان فعال هستند.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان دلیجان قطب تولید الیاف پلی استر کشور محسوب می شود ادامه داد: سهم به سزایی از تولید و صادرات این محصول در کشور متعلق به شهرستان دلیجان است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به اینکه بیش از ۲۵ هزار تن الیاف نساجی در سال جاری در دلیجان تولید و روانه بازار داخلی و خارجی شده است اظهار کرد: از صنایع الیاف دلیجان پنج واحد در زمینه تولید تیم پنبه ای و بقیه نیز تیم لایی فعالیت می کنند.

اصغری توضیح داد: صنایع الیاف نساجی دلیجان با برخورداری از تکنولوژی روز و تامین ماشین آلات مدرن از کشورهای اروپایی محصول با کیفیت تولید و روانه بازار داخلی و خارجی می کند.

وی با تاکید بر اینکه دلیجان به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان الیاف کتان تایپ های تنسیتی در کشور است اضافه کرد: این شهرستان تامین کننده مواد اولیه مصرفی اکثر صنایع نساجی تولید کننده انواع نخ ،پارچه، پتو، موکت، نانو و کالای خواب و سایر صنایع نساجی وابسته است.

اصغری با اشاره به نقش واحدهای تولیدی الیاف در اشتغال خاطرنشان کرد: در واحدهای تولیدی الیاف دلیجان یک و هزار ۶۰۰ فرصت شغلی مستقیم فراهم شده است.

شهرستان دلیجان درجنوب استان مرکزی دارای ۴۰۰ واحد صنعتی در چهار شهرک و ناحیه صنعتی است.

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1397 ساعت 11:01 ب.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد