مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

مواد اولیه تولیدی پتروشیمی های داخلی ۱۰ درصد بالاتر از نرخ جهانی است

 رییس هیات مدیره انجمن نساجی استان اصفهان گفت: قاچاق مساله اساسی و اصلی صنعت نساجی است و به جای مقابله با قاچاقچیان باید زمینه قاچاق را برطرف کرد.
مواد اولیه تولیدی پتروشیمی های داخلی ۱۰ درصد بالاتر از نرخ جهانی است

عضو کمیته نساجی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به آزاد سازی نرخ خوراک پتروشیمی ها از سوی پالایشگاه های  کشور و زیان ده شدن پتروشیمی ها، گفت: قیمت مواد اولیه نساجی که از پتروشیمی تامین می شود ۱۰ درصد بالاتر از نرخ جهانی است.

 اکبر لباف افزایش مواد اولیه را عامل موثر در افزایش قیمت تمام شده محصولت نساجی برشمرد و افزود: حضور پوشاک قاچاق در کنار بالا بون قیمت مواد اولیه دیگر توانی برای تولیدکننده نساجی داخلی نمی گذارد.  حبیب الله شاه  کرمی در هفدهمین جلسه کمیته نساجی کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان، واقعی ساختن نرخ ارز را عامل موثر کاهش قاچاق پوشاک در کشور برشمرد و گفت: به دلیل پایین بودن نرخ ارز قاچاق کالا برای قاچاقچیان به دفعات  به صرفه است.

وی افزود: صنعت نساجی برای بقا باید حداقل ۳۰ درصد تولیدات خود را صادرکنند ولی صادرات به بازاریابی و مطالعه بازار نیاز دارد.

رییس هیات مدیره  انجمن نساجی استان اصفهان با انتقاد از عملکرد ضعیف رایزنان بازرگانی ایران در سایر کشورها، گفت: واحدهای نساجی به تنهایی نمی توانند به بازاریابی محصولات خود در کشورهای هدف بپردازند و رایزنان بازرگانی می توانند در این زمینه نقش موثری را ایفا کنند.

وی به تجربه رایزنان بازرگانی چین در کشورهای مختلف، گفت: این رایزنان با همکاری شرکت های بازاریابی هر کشور اقدام به بازاریابی محصولات چینی می کنند و بستر را برای حضور تولیدات چینی در آن کشورها فراهم می کنند.

دبیر انجمن صنایع نساجی استان اصفهان گفت: از ۸ هزار واحد صنعتی دارای پروانه  استان اصفهان ۲ هزار و ۳۰۰ به صنعت نساجی اختصاص دارد و در کنار  ۶ هزار و ۱۴۵ واحد کارگاهی کوچک  ۱۰۷ هزار اشتغال در استان ایجاد کرده است.

مظفر چلمقانی تصریح کرد: در شرایط کنونی اغلب این واحدها زیر ۵۰ درصد ظرفیت مشغول فعالیت اند.

واسطه گرهای اطراف سیاسیون اجازه واقعی شدن نرخ ارز را نمی دهند

دیگر عضو کمیته نساجی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: واسطه گرها اطراف مسئولان و نمایندگان مجلس اجازه نمی دهند نرخ ارز واقعی شود تا تولید کننده داخلی منتفع شود و بتواند صادرات کند.

عبدالحسین اخوان مقدم افزود: پایین بودن نرخ ارز برای واردکنندگان بهترین شرایط و برای تولیدکنندگان وصادرکنندگان بدترین شرایط را ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: ایجاد صندوق الکترونیکی در واحدهای صنفی و نظارت بر اجرای آن  می تواند مالیات بر ارزش افزوده را از مصرف کننده نهایی دریافت کرد.

رجایی عضو هیات حمایت از صنایع اکریل اصفهان در این جلسه با اشاره به جایگاه این شرکت در تامین مواد اولیه نساجی کشور و خاورمیانه، گفت: پلی اکریل به عنوان ناموس صنعت نساجی به شمار می آید و با حمایت دولت و فعالان صنعت نساجی می تواند احیا شود.

امامی دیگر عضو کمیته نساجی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه از واردات ۲.۸ میلیارد دلاری محصولات نساجی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: واردات بخش نساجی نسبت به سال گذشته  ۴۰ درصد رشد داشته است و این در حالیست که واردات نخ ۶۷ درصد و پارچه ۵۵ درصد طی سال جاری نسبت به سال گذشته بوده است.

مواد اولیه نساجی مشمول عوارض گمرکی نشود

مدیر شرکت نساجی همدانیان در این جلسه گفت: مواد اولیه نساجی که در کشور تولید نمی شود نباید مشمول  عوارض ۱۰ درصدی گمرکی شود.

محمد صادق میرمحمدصادقی با انتقاد از شیوه قیمت گذاری دولت در نرخ گذاری دلار، افزود: نساجی ترکیه از طریق پایین بودن قیمت دلار در  کشور در حال  تسخیر صنعت نساجی ایران است و دولت بر منافع سیاسی بیش از منافع اقتصادی تمرکز دارد.

عضو کمیته نساجی در این جلسه با اشاره به راه اندازی یک واحد تولیدی ترکیه ایی در منطقه آزاد اقتصادی ارس، گفت: این واحد روزانه ۲ تن نرخ نیاز دارد ولی بیش از ۵۰ تن روزانه بدون پرداخت عوارض و گمرکی وارد کشور می کند.

سید کریم نجاتی تاکید کرد: این شرکت ترکیه ای حتی اجازه نمی دهد که ناوگان حمل و نقل ایران این مواد را حمل کنند و با ایجاد یک پاساژ در تبریز کلیه تولیدات خود را با کمترین قیمت عرضه می دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد