مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

کاهش اشتغال نساجی اصفهان به ۱۲ درصد در نیم قرن اخیر

نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان گفت: طی ۵۰ سال گذشته درصد اشتغال نساجی استان اصفهان از ۷۰ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.

مجتبی ملااحمدی در نشست مدیرکل و معاونین مالیاتی استان با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان، تعطیلی پلی اکریل به ‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد اولیه نساجی را ناشی از تعطیلی واحدهای پایین‌دستی نساجی دانست و اظهار داشت: بیش از ۴۰۰ واحد نساجی که از پلی اکریل مواداولیه را تامین می‌کردند، تعطیل شدند و کمبود تقاضا از این واحد و خروج تقاضا از استان عامل بحرانی شدن پلی اکریل شد.  وی با انتقاد از حمایت نشدن واحدهای تولیدی در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، گفت: مسئولین محترم در سال جاری چه حمایتی از واحدهای تولیدی کردند؟

نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان خاطرنشان کرد: به دلیل معاف شدن خرده‌فروشان از مالیات برارزش‌ افزوده اغلب بنکداران بازار تقاضا واحدهای صنفی کردند و از سایر استان‌ها منسوجات بدون پرداخت مالیات تامین می‌کنند و پارچه‌های تولیدی استان اصفهان در انبارهای تولیدکنندگان همچنان ذخیره می‌شود. 

وی با اشاره به حمایت دولت از هپکو و پلی اکریل و اختصاص  تسهیلات ویژه، گفت: چرا مسئولین دولتی به‌ جای تسهیل فضای کسب‌وکار و کاهش فشارهای مالیاتی در هنگام وقوع فاجعه و تعطیلی واحدهای تولیدی به داد واحدهای تولیدی می‌رسند.

ملااحمدی افزود: آیا یک واحد تولیدی باید تعطیل شود و کارگرانش در مقابل استانداری ‌های تجمع کنند تا صدای آنها شنیده شود؟ 

خروج تقاضا از واحدهای تولیدی اصفهان به دلیل شفافیت مالیاتی

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت: خروج تقاضا یکی از چالش‌های مهم واحدهای تولیدی استان شده که باعث تعدیل نیرو در این واحدها شده است.

محمدرضا رجالی افزود: واحدهای تولیدی به دلیل شفاف‌سازی مالیاتی از مشتریان خود خواستار ارایه کد اقتصادی و درج در سامانه مالیاتی‌اند که این موضوع با مخالفت مشتریان روبرو می‌شود و مشتریان کالای موردنیاز را از سایر استان‌ها  تامین می‌کنند.

وی تصریح کرد: واحدهای تولیدی استان اصفهان دیگر توان پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده به‌جای خریداران را ندارند و اصناف حاضر به پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده به‌هیچ‌عنوان نیستند و این موضوع باعث خروج تقاضا از استان اصفهان شده است.

رجالی اضافه کرد: در چرخه مالیات بر ارزش‌افزوده تولیدکننده استان اصفهان نمی‌تواند از واحدهای صنفی و بنکداران بازار به دلیل معاف بودن آنان، مالیات دریافت کنند و این بار مالیاتی همچنان بر دوش واحدهای تولیدی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد