مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

معطلی قطعات یدکی ماشین‌آلات نساجی در گمرک

عضو انجمن صنایع نساجی با اشاره به مشکلات موجود در زمینه واردات قطعات یدکی ماشین‌آلات نساجی، گفت: ردیف‌های تعرفه‌ای در گمرک شفاف نیستند و به همین دلیل واردات قطعات یدکی با تأخیر انجام می‌شود.

احد کرمانی  با اشاره به وجود برخی مشکلات در زمینه واردات قطعات یدکی ماشین‌آلات صنعت نساجی، اظهار داشت: ردیف‌های تعرفه‌ای برای واردات این قطعات در گمرک شفاف‌ نیست و قابل تعبیر و تفسیر برای اقلام مختلف هستند.  وی ادامه داد: این مشکل باعث تأخیر در ترخیص قطعات یدکی می‌شود و معمولاً تولیدکنندگان مشمول جریمه یا اضافه‌پرداخت گمرکی می‌شوند. در عین‌ حال، قطعه یدکی نیز یک هفته تا 10 روز در گمرک معطل می‌شود.

عضو انجمن صنایع نساجی تصریح کرد: در این شرایط کار ماشین‌ آلات کارخانه‌های نساجی متوقف شده و تولید با مشکل روبرو می‌شود.

کرمانی با بیان اینکه واردات قطعات یدکی توسط تولیدکنندگان با واردات توسط بازرگانان متفاوت است، گفت: گمرک باید شرایط مناسبی را برای تولیدکنندگان قائل شود، زیرا در صورت تأخیر در واردات این قطعات، تولید داخل با مشکل و توقف روبرو خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به صدور بخشنامه جدید برای تسهیل واردات مواد اولیه نساجی و پوشاک، افزود: امیدواریم چنین بخشنامه‌ای برای واردات قطعات یدکی ماشین‌ آلات نساجی نیز صادر شود.

کرمانی در پایان با اشاره به برقراری مشکل کسر وزن ویسکوز در گمرک، گفت: این محصول پس از بارگیری و در اثر گرما 2.5 تا 3 درصد از وزن خود را از دست می‌دهد که به دلیل مرتبط نبودن سیستم گمرک با بانک مرکزی، تولیدکنندگان به خروج ارز زیادتر از محصول وارداتی محکوم می‌شوند.

وی تصریح کرد: تا کنون چند مرتبه با گمرک نامه‌نگاری و مذاکره کرده‌ایم ولی به نتیجه نرسیده است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد