مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

کارخانه پلی‌اکریل ایران در شرف راه‌اندازی است

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تداوم پیگیری‌ها برای برطرف‌کردن مشکلات کارخانه پلی اکریل گفت: کارخانه پلی اکریل ایران در شرف راه اندازی است.
زهرا سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون آخرین وضعیت کارخانه پلی اکریل اظهار داشت: این کارخانه در شرف راه‌اندازی است هرچند که تعدادی از کارگران آن به بیمه بیکاری معرفی شده‌اند.
وی با بیان اینکه امیدواریم به‌زودی شاهد راه‌اندازی کامل این کارخانه باشیم، افزود: البته ما به عنوان نمایندگان مجلس قدرت اجرایی نداشته و برای این امر قادر به تعیین زمان نیستیم اما تلاش و پیگیری‌های خود را ادامه می‌دهیم.  
ضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داریم کارخانه‌ پلی‌اکریل زنده شود، چرا‌که تعطیلی چنین کارخانه‌ای خیانت به کشور است.
به گزارش تسنیم، شرکت پلی‌اکریل ایران در سال 1353 با مشارکت بخش خصوصی، تعدادی از بانک‌ها‌ و شرکت "دوپان دونمور" آمریکا تأسیس شد. پلی‌اکریل در 42 سال فعالیت خود، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نخ و الیاف پلی‌استر و همچنین تنها تولیدکننده الیاف اکریلیک کشور معرفی شده و تأمین کننده مواد اولیه حدود 400 واحد کوچک و بزرگ نساجی کشور است.
ظرفیت اسمی تولید شرکت پلی‌اکریل ایران معادل 125هزار تن در سال است که تولیدات آن شامل نخ و الیاف پلی‌استر، نوار، الیاف اکریلیک، تاپس پلی‌استر و چیپس پلی‌استر و الیاف شیشه در صنایع ریسندگی، بافندگی، فرش، پوشاک، پتو و فاستونی کاربرد دارد.
با وجود حجم عظیم فعالیت شرکت پلی‌اکریل ایران، اما این کارخانه در سال‌های اخیر به‌دلیل برخی مشکلات از جمله واردات محصولات مشابه از خارج و تأثیر حضور پشت‌پرده دلال‌ها، دچار بحران مالی شده و تشدید این وضعیت، پلی‌اکریل را تحت ماده 141 قانون تجارت قرار داد. در ماه‌های اخیر به دلیل تشدید بحران این کارخانه خطوط تولید آن متوقف شد و کارگران ماه‌ها حقوقی دریافت نکرده و تعداد زیادی از آنها به بیمه بیکاری معرفی شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد