مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

ارائه مدلی برای شبیه‌سازی پارچه‌های حلقوی برای نرم‌افزارهای طراحی پارچه

وجیهه مظفری، دانشجوی دکترای مهندسی نساجی دانشگاه یزد از پایان‌نامه خود با عنوان «ارائه مدلی مبتنی بر جرم و فنر جهت شبیه‌سازی آویزش پارچه‌های حلقوی پودی در تغییرشکل‌های بزرگ با در نظر گرفتن پارامترهای ساختاری» دفاع کرد.
دکتر «پدرام پیوندی» به عنوان استاد راهنمای این پایان‌نامه گفت: هدف از انجام این طرح ارائه مدلی مبتنی بر جرم و فنر جهت شبیه‌سازی رفتار پارچه حلقوی پودی در تغییر شکل‌های بزرگ با در نظر گرفتن خصوصیات فیزیکی، مکانیکی، هندسه و ساختاری پارچه بوده است.  وی افزود: بدین منظور ابتدا یک نوع مش‌بندی جدید به نام مش حلقه که بر اساس ساختار حلقه در پارچه حلقوی است، معرفی شد. سپس خواص فیزیکی پارچه حلقوی با استفاده از روش‌های استاندارد آزمایشگاهی اندازه‌گیری شد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: یکی از مهمترین کاربردهای شبیه‌سازی پارچه در نرم‌افزارهای طراحی پارچه است. در این نرم افزارها به کاربر اجازه داده می‌شود که شکل افتایش پارچه بر روی بدن یا هر سطح خارجی و همچنین تاثیر تغییر پارامترهای پارچه بر روی ظاهر افتایش پارچه را نیز مشاهده کند.

به گفته وی این امکان مشاهده نحوه افتایش لباس قبل از پوشش توسط مصرف کننده، باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش رضایتمندی مصرف کنندگان می‌شود و همچنین به تولید کنندگان پوشاک در تامین نیاز مصرف کنندگان کمک قابل توجهی می‌کند.

پیوندی در پایان با اشاره به این که دکتر مهدی رضاییان، استاد مشاور این پایان‌نامه بوده است، خاطرنشان کرد:‌ در طی انجام این پایان‌نامه پنج مقاله ISI، دو مقاله کنفرانسی و یک مقاله علمی و ترویجی، چاپ و پذیرش شده است.

بر اساس این گزارش، وجیهه مظفری بعنوان اولین دانشجوی دکترای مهندسی نساجی در دانشگاه یزد از پایان‌نامه خود دفاع کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد