مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

انتقاد یک فعال صنعت نساجی از نحوه برگزاری جشنواره مد و لباس فجر

میرمحمدتقی دانایی مدیرعامل شرکت حجاب شهرکرد با اشاره به نحوه دعوت از شرکت‌های نساجی برای شرکت درجشنواره مذکور گفت: ابتدا از ما پارچه خام چادری خواستند که به دیده منت تقدیم کردیم، سپس پارچه تکمیل شده چادری خواستند که تقدیم کردیم و وقتی که خواستیم فاکتور آن را تحویلشان دهیم، عنوان کردند که شما اسپانسر هستید و پول نگیرید! به دیده منت قبول کردیم چون فکر می‌کردیم که شاید قرار است از صنعت حمایتی بعمل آید و یا حداقل شرایط به نمایش گذاشتن زحمات صنعت تامین گردد، ولی دیدیم اینطور نیست.  
وی سپس با اشاره به جابجایی مکان برگزاری نمایشگاه در شب قبل از مراسم افتتاحیه افزود: ابتدائا برج آزادی برای صنعت نساجی انتخاب شده بود ولی حدود نیمه شب قبل از افتتاحیه با پیامک اعلام کردند که باید در تالار وحدت غرفه را ایجاد کنیم لذا صبح زود همکارانم برای اینکار به تالار وحدت مراجعه کردند و تا دقایق آخر مراسم افتتاحیه درگیر جابجایی اثاثیه بودند!
دانایی ادامه داد: جالب اینکه بعد از افتتاحیه حتی یک نفر از مسئولان به محل تخصیص داده شده برای صنعت مراجعه نکرد تا حداقل بازدیدی از غرفه‌های صنعت نساجی داشته باشند. البته حق داشتند چون طبقه اول را به نمایش لباس‌های دوخته شده اختصاص داده بودند و طبقه دوم را به محل اجرای مسابقه و طبقه سوم که در واقع بالکنی تاریک و گرم و بدون هوا و خفقان‌آمیز بود را به صنعت نساجی تخصیص داده بودند. محل استقرار ما هم آن قدر خوب بود که امکان توقف بیش از پنج دقیقه میسر نبود!! و حتی یک آبسردکن هم نداشت. بگذریم از اینکه اصلا هیچ تابلویی برای راهنمایی بازدیدکنندگان هم نصب نشده بود که بدانند در آن بالکن کذایی هم کسانی چشم براهند.
مدیر عامل شرکت حجاب شهرکرد افزود: در مراجعات بعدی هم علاوه براینکه مسئولان جشنواره پاسخگوی کمبودها نبودند بلکه پاسخ هر مراجعه را با توهین و تحقیر می‌دادند حال آنکه درخواست همکاران من فقط تامین روشنایی برای محل استقرارشان بود.
وی با اشاره به اینکه ما به دلیل عدم حفظ حرمت و جایگاه انسانی همکاران صنعت نساجی اقدام به ترک نمایشگاه قبل از پایان آن کردیم گفت: اگر بنا باشد کسی در هر مقامی به جایگاه انسانی افراد توهین نماید، کمترین کاری که می‌توان انجام داد ترک محل است که اعتراضی باشد برای اینگونه برخوردها و اعمال.
دانایی تاکیدکرد ما هیچ علاقه‌ای به شرکت در این گونه برنامه‌ها نداشته و نداریم ولی اصرار مسئولان بود که ما را به این کار واداشت و متاسفانه دیدیم که صرفا برای پرکردن لیست آقایان احضار شده بودیم و به‌جز ناراحتی از هتک حرمت همکارانم، دستاوردی به دنبال نداشت.
گفتنی است ششمین جشنواره مد و لباس فجر از سوم تا دهم اسفند ماه با همکاری وزارتخانه‌های ارشاد و صنعت و تجارت در تالار وحدت برگزار شد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد