مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

دستورات مؤکد وزیر صنعت در پی تقاضای رئیس انجمن صنایع پوشاک

با تقاضای سومبات هاکوپیان، رئیس انجمن صنایع پوشاک ایران و به دستور محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، دستورات مؤکدی از سوی شخص وزیر مبنی بر اجرای سختگیرانه دستورالعمل واردات پوشاک و فعالیت نمایندگی‌ها صادر شده است. 

  
طبق دستورات صادر شده، برگزاری هر چه سریعتر جلسات کارگروه پیگیری اجرای دستورالعمل واردات پوشاک با حضور رؤسای انجمن صنایع پوشاک ایران، اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک و اتحادیه صنف پوشاک و نمایندگان دولتی تعیین شده از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت در دستور کار قرار گرفت.

بر طبق این دستورالعمل، کارگروه موظف است هفته‌ای دوبار تشکیل جلسه داده و اجرای دستورالعمل را به طو مستمر زیر نظر داشته باشد. اولویت برنامه‌های این کارگروه، اظهار نظر درباره صلاحیت نمایندگان برندهای خارجی و تسهیل فعالیت نمایندگی‌های قانونی برندهای خارجی و اعمال نظارت در برخورد سختگیرانه با مدعیان غیرقانونی برندهای پوشاک است.

به موجب تصمیمات اخذ شده تا به اکنون، از این پس بجز نمایندگی‌های رسمی برندهای پوشاک، هیچ شخص حقیقی و حقوقی اجازه واردات پوشاک را ندارد. همچنین به منظور مبارزه جدی و قانونمند با قاچاق پوشاک، کلیه پوشاک وارداتی و تولید داخلی باید دارای کد GTIN  باشند و از تاریخی که به زودی از سوی کارگروه پیگیری اجرای دستورالعمل پوشاک تعیین و اعلام می‌شود هر نوع پوشاکی که فاقد بارکد GTIN باشد قاچاق تلقی شده و مشمول جرائم پیش بینی شده در قانون مبارزه با قاچاق می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد