مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

معرفی کارگران قطب نساجی کشور به بیمه بیکاری/مشکل پلی‌اکریل حل نشد

 کارگران پلی‌اکریل از عدم پرداخت معوقات و معرفی کارگران به بیمه بیکاری خبر دادند.
جمعی از کارگران شرکت پلی‌اکریل اصفهان در تماس با ایلنا از تصمیم هیات اجرایی مستقر در این کارخانه برای معرفی کارگران به بیمه بیکاری خبر دادند.
از قرار معلوم، هیات اجرایی دولت که در این کارخانه برای حل مشکلات مستقر شده، نتوانسته گره‌ای از کار این قطب نساجی کشور باز کند؛ این هیات اعلام کرده حداقل تا سه ماه آینده هیچ  را‌ه‌اندازی در واحدهای اکریلیک وجود نخواهد داشت و از کارگران هم خواسته که تا آخر بهمن ماه نسبت به معرفی خود به بیمه بیکاری اقدام کنند.  
حالا پس از این ابلاغ رسمی که یک‌شنبه انجام شده، موجی از یاس و نارضایتی پلی‌اکریل را فراگرفته؛ کارگران این واحد تولیدی قدیمی می‌گویند: بعد از ماهها وعده‌های توخالی، نه تنها 8 ماه معوقات مزدی ما پرداخت نشد بلکه درنهایت آب پاکی را روی دست ما ریختند.

این کارگران از بی‌تدبیری مسئولان انتقاد دارند و می‌گویند: وظیفه هیات اجرایی وقتی در کارخانه‌ای مستقر می‌شود، حل مشکلات واحد و راه‌اندازی تولید است؛ حال اینکه در بیش از 8 ماه گذشته هیات اجرایی پلی‌اکریل نتوانست هیچ قدمی بردارد. حالا هم قصد دارند کارخانه را به کلی تعطیل کنند.

یکی از کارگران پلی اکریل می‌گوید: 8 ماه است دستمزد ما را نپرداخته‌اند؛ اینقدر شب عید تحت فشاریم که مجبوریم خودمان را به بیمه بیکاری معرفی کنیم که حداقل شب سال نو چندغاز بتوانیم به خانه ببریم؛ او ادامه می‌دهد: چطور قبل از تسویه حساب با ما و پرداخت مطالباتمان می‌خواهند ما را به تامین اجتماعی و بیمه بیکاری معرفی کنند.

از قرار معلوم کارگران پلی‌اکریل و نمایندگان آنها به رایزنی با هیات اجرایی و باقی مقامات مسئول ادامه می‌دهند اما این کارگران می‌گویند تا زمانی که تدبیر مناسبی در کار نباشد و کسی پاسخگو نباشد، چشممان آب نمی‌خورد که اوضاع عوض شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد