مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

انتقاد به پلی پروپیلن سازها ادامه دارد

 ۷ گرید از ۸ گرید پلی پروپیلن نساجی که امروز عرضه شدند، با سقف قیمت توسط معامله گران خریداری شدند.
 البته پلی پروپیلن نساجی HP500J پتروشیمی مارون نیز که برای اولین بار عرضه شده بود و هم گرید با T30G است، سقف قیمت را در نرخ پایانی لمس کرد، اما میانگین نرخ خرید آن ۳ هزار و ۹۷۱ تومان بود.
  
به این ترتیب ۷ گرید دیگر با سقف قیمت مورد معامله قرار گرفتند، به طوری که پلی پروپیلن نساجی ZH552Rنویدزرشیمی با حجم عرضه ۵۰۴ تن به میزان ۳۵۰۷ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۷۲۵ تومان و نرخ خرید آن هم ۴ هزار و ۹۷ تومان رقم خورد.

پلی پروپیلن نساجی PYI250 پلی نار هم با حجم عرضه ۸۴۰ تن به میزان ۴۸۰۹ تن تقاضا داشت، قیمت خرید این کالا هم ۴ هزار و ۹۷ تومان رقم خورد. پلی پروپیلن نساجی Z30S پتروشیمی شازند هم با ۲۰۰ تن عرضه ۶۴۰ تن تقاضا داشت، معامله گران این کالا را با قیمت ۴ هزار و ۹۷ تومان خریداری کردند. پلی پروپیلن نساجی Z30Gاین مجتمع هم با عرضه ۲۰۲۴ تن به میزان ۶۸۲۰ تن تقاضا داشت، این کالا با قیمت ۴ هزار و ۹۷ تومان معامله شد.

پلی پروپیلن نساجی HP552R پتروشیمی شازند با ۱۵۰۰ تن عرضه ۱۰۳۰۰ تن تقاضا داشت، این کالا هم با قیمت ۴ هزار و ۹۷ تومان معامله شد. پلی پروپیلن نساجی ZH510L نویدزرشیمی هم با ۵۰۴ تن عرضه ۴۸۰۹ تن تقاضا داشت و با قیمت ۴ هزار و ۹۷ تومان خریداری شد. پلی پروپیلن نساجی Z30S مارون هم با قیمت ۴ هزار و ۹۷ تومان معامله شد.

در ماههای اخیر انتقادهایی در مورد پلی پروپیلن سازها مطرح شده است که عمده آنها سابقه تولید همزمان گریدها با هم است، به طوری که اکثر پلی پروپیلن سازها با همدیگر اقدام به تولید یک گرید می‌کنند و سبب کمبود گریدهای دیگر در بازار می‌شوند و پس از ایجاد کمبود و افزایش قیمت، دوباره با برنامه ریزی، تولید گریدهای دیگر را از سر می‌گیرند و به این ترتیب بازار پلی پروپیلن را ساخته و شکل می‌دهند. این در حالی است که اکثر کارشناسان بازار پتروشیمی معتقدند؛ بازار پلی پروپیلن‌ها به مدیریت گرید نیازمند است.

در گروه پلی پروپیلن‌های شیمیایی هم امروز ۴ گرید عرضه شد که پلی پروپیلن شیمیایی ZH515MA نویدزرشیمی با قیمت ۴ هزار و ۳۵۵ تومان خریداری شد. همچنین پلی پروپیلن شیمیایی ZR230C و پلی پروپیلن شیمیایی ZB332C نویدزرشیمی هم با قیمت ۴ هزار و ۶۶۱ معامله شد. پلی پروپیلن شیمیایی ZB332 نویدزرشیمی هم مورد معامله قرار نگرفت.

«ایکس تری» پتروشیمی شازند هم امروز همچنان با تقاضای بالایی روبه‌رو شد، به طوری که عرضه ۲ هزارتنی آن ۵۳۲۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۹۹۸ تومان بود، میانگین قیمت خرید آن ۴ هزار و ۷۷۷ تومان و قیمتی پایانی آن هم ۴ هزار و ۸۶۸ تومان رقم خورد.

پلی اتیلن سبک خطی ۰۲۰۹AA پتروشیمی شازند هم با میانگین قیمت ۴ هزار و ۲۷۲ تومان معامله شد، پلی اتیلن سنگین بادی BL3 جم، مارون و پلیمر کرمانشاه هم با نرخ پایه خریداری شد. پلی اتیلن سبک فیلم ۰۱۹۰ و پلی اتیلن سنگین فیلم HF5110 آریاساسول هم با قیمت پایه مورد معامله قرار گرفتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد