مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

صنعت خودروسازی به 5 میلیون متر مربع پارچه نیاز دارد

معاون فنی انجمن صنایع نساجی ایران گفت: در حال حاضر با احتساب سالانه تولید یک میلیون دستگاه خودرو در کشور پنج میلیون متر مربع پارچه برای روکش صندلی و درهای بغل اتومبیل نیاز است.
«محمد کاظم عمید» از تولید روزانه سه هزار دستگاه خودرو در کشور خبرداد و افزود: سالانه ٩۰۰ تا یک میلیون دستگاه خودرو در کشور تولید می شود.
وی همچنین اظهارداشت: این میزان خودرو مطابق چشم انداز ١۰ ساله صنعت خودرو که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ١۴۰۴ تهیه شده باید به سه میلیون دستگاه در سال برسد. 
 معاون فنی انجمن صنایع نساجی ایران از تولید ۶۶ میلیون خودرو در جهان خبرداد و گفت: میزان سالانه تولید خودرو در ایران نسبت به کشورهای دیگر دنیا بسیار اندک است.
وی درادامه افزود: نیاز سالانه خودرو در کشور ١.١ میلیون دستگاه است البته این درصورتی است که خودروهای فرسوده از دور خارج شوند.
عمید از وجود ١۴ میلیون خودروی بنزین سوز، چهارمیلیون خودروی دوگانه سوز و، یک میلیون دستگاه خودروی گازوئیل سوز در ایران خبرداد و اظهارداشت: با احتساب ٢۰ میلیون اتومبیل و تعویض روکش صندلی خودرو هر پنج سال یک بار ٢۰ میلیون متر مربع پارچه در کشور نیاز که از سوی صنایع نساجی تامین می شود.
وی ارتباط صنعت نساجی و خودرو را بسیار تنگاتنگ دانست و گفت: با احتساب سالانه تولید یک میلیون دستگاه خودروی جدید در کشور پنج میلیون متر مربع پارچه برای روکش صندلی و درب بغل نیاز است.
معاون فنی انجمن صنایع نساجی ایران با اشاره به اینکه محصولات نساجی بجزء روکش صندلی در سایر بخش های پوششی خودرو مانند کف، صندوق عقب، کاپوت جلو و... نیز کاربرد دارد، افزود: در حال حاضر ١۴ میلیون متر مربع موکت مخصوص اتومبیل در کشور تولید می شود.
وی به تولید پارچه مخصوص سقف ماشین نیز در صنعت نساجی اشاره کرد و اظهارداشت: برای هر اتومبیل ٢.۵ متر مربع از این نوع پارچه استفاده می شود.
عمید با بیان اینکه در حال حاضر پارچه مخصوص سقف ماشین به وسیله چهار شرکت در حال تولید است، گفت: هم اکنون دو هزار نفر در این شرکت ها مشغول فعالیت هستند.
وی در ادامه به تولید ٢.۵ میلیون متر مربع پارچه مخصوص سقف ماشین در کشور خبرداد و افزود: صنعت نساجی در شکوفایی صنایع خودروسازی بسیار نقش آفرین است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد