مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

مشکلات مختلف گریبانگیر قطب تولید فرش ماشینی دنیا شده است

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران گفت: آران و بیدگل با تولید انواع فرش و گلیم در نقشه ها و رنگ های متنوع به قطب تولید این محصول در جهان است اما مشکلات مختلفی گریبانگیر این بخش شده است.  سید جواد سجادی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت:  آران و بیدگل با تولید سالانه ۴۵ میلیون متر مربع فرش ماشینی، ۵۵ درصد از فرش ماشینی صادراتی ایران را بر عهده دارد.

وی افزود: این شهرستان به طور متوسط سالانه حدود ۱۰۰ میلیون دلار از طریق صادرات فرش به کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپا ارز وارد کشور می کند.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران تصریح کرد: دو شهر ک فعال سلیمان صباحی و هلال آران و بیدگل هم اکنون ۷۰۰ واحد صنعتی فرش ماشینی دارد که بیش از ۱۷ هزار کارگر و کارفرما در آن مشغول به کارند و از این نظر آران و بیدگل پایین ترین میزان بیکاری را در سطح استان اصفهان دارد.

وی تاکید کرد: هر ساله صادر کنندگان  نمونه کشوری و صادرکنندگان برتر استان صنعتی اصفهان در زمینه فرش ماشینی از آران و بیدگل انتخاب می شوند و این دلیلی بر اهمیت این صنعت در آران و بیدگل است.

سجادی در ادامه گفت: مدتی است که مشکلات گریبانگیر تولید کنندگان فرش ماشینی در آران و بیدگل شده که در صورت حل نشدن این مشکلات، شهرستان آران و بیدگل و حتی کشور را با معضل روبرو می کند.

وی گرانی مواد اولیه به ویژه نخ آکرولیک، نبود نقدینگی در دست تولید کنندگان با توجه به خرید دستگاه های به روز دنیا در واحد تولیدی خود و هزینه های بالای مالیات بر ارزش افزوده را مشکلی عمده در سر راه تولید بیان کرد.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران معتقد است این مشکلات موجب شده تا تولید کنندگان با افزایش تولید و کمبود تقاضا روبرو شوند و همین دلیلی بر ایجاد رقابت منفی بین صاحبان صنایع فرش ماشینی در آران و بیدگل شده است.

وی معتقد است در صورت حل نشدن این مشکلات کارخانجات فرش ماشینی با کاهش شیفت کاری، بیکاری کارگران و در نهایت تعطیلی خواهد انجامید.

به گزارش مهر، هم اکنون ۴۰ درصد از فرش تولیدی آران و بیدگل به کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپا صادر می شود که در صورت حل مشکلات این میزان تا ۷۰ درصد هم قابل افزایش است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد