مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

صنعت پوشاک هم از الگوی بازار در مقابل بازار استفاده می کند

دالله صادقی سرپرست معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت ، معدن و تجارت در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت : ساماندهی برندهای خارجی در بازار پوشاک با همین رویکرد پیگیری می شود و به همه عرضه کنندگان پوشاک خارجی و واحدهایی که ادعا می کردند نمایندگی برندهای خارجی را دارند از مدت ها پیش اخطار داده بودیم که مدارک و اسناد خود را ارایه کنند.  وی افزود: این گروه باید از خود صاحبان اصلی برند نمایندگی داشته باشند و مسئول بازار این محصولات خواهند بود و هرگونه قاچاق در این حوزه متوجه آنها خواهد بود و باید پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد : همه واردکنندگان پوشاک که از مرکز امور اصناف و بازرگانان گواهی ثبت نمایندگی دریافت کردند باید در دو سال اول فعالیت نمایندگی حداقل معادل 20 درصد ارزش واردات‌ را در داخل تولید و 50 درصد ان را هم به بازارهای بین‌المللی صادر کنند.

صادقی گفت : مسئولیت برند پوشاک در کشور بر عهده واردکنندگان پوشاک است که از عرضه هرگونه کالای تقلبی و یا قاچاق برند جلوگیری شود. شبکه فروش زنجیره‌ای برای عرضه محصولات دایر شده است که مجهز به سیستم صندوق‌های مکانیزه با نرم‌افزار مورد قبول سازمان امور مالیاتی بود که به ساماندهی این موضع کمک می کند.

صادقی گفت: حدود 25 برند دارای نمایندگی اصلی مدارک خود را ارایه کرده اند و به بقیه گروه ها نیز اعلام کردیم باید مدارک لازم را ارایه کنند در غیر این صورت ضروری است که این ادعای خود را کنار بگذارند و عنوان برند را حذف کنند.

وی افزود: همچنین باید در سرمایه گذاری های مشترک بخشی از تولیدات هم داخلی باشد و تولیدکنندگان ایرانی شریک باشند.

صادقی گفت: این موضوع درحال تکمیل است و تلاش می کنیم بازار پوشاک از سلامت و اطمینان تجاری برخوردار شود.
در حال حاضر 3 میلیون واحد صنفی با 6 میلیون اشتغال مستقیم فعال است و 17 درصد تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد و در مجموع 23 میلیون نفر از بخش اصناف ارتزاق می‌کنند.

همچنین اصناف سالانه 150 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد می‌کنند.

بخش صنفی در قالب 8 هزار اتحادیه صنفی و 370 اتاق اصناف و یک تشکل ملی بنام اتاق اصناف ایران ساماندهی شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد