مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

کاهش 28 درصدی صادرات پنبه هند

 کاهش صادرات پنبه از بزرگ ترین تولید کننده پنبه در جهان یعنی هند به پاکستان به نفع سایر تامین کنندگان نظیر برزیل و ایالات متحده آمریکا و بعضی از کشورهای آفریقایی می شود. به گفته ی مقامات دولتی و صنعتی، صادرات پنبه هند در سال 17-2016 احتمالا نسبت به سال قبل 28درصد کاهش یافته و به 5 میلیون عدل می رسد چون مهم ترین خریدار آن یعنی پاکستان به دلیل افزایش تولید داخلی میزان خرید خود را کاهش داده است.   به گفته ی کاویتا گوپتا، عضو هیات نساجی هند، پاکستان در سال 17-2016 که از اول اکتبر آغاز شده است، احتمالا 1 تا 5/1 میلیون عدل پنبه از هند وارد خواهد کرد که نسبت به 7/2 میلیون عدل سال گذشته کاهش چشمگیری دارد.

گوپتا علت این افت را افزایش تولید پنبه در پاکستان می داند اما مقامات صنعتی ، آن را به افزایش تنش میان دو کشور ربط می دهند.

به گفته ی یکی از کشاورزان محلی، پاکستان همچنان نیازمند واردات پنبه است اما نیاز خود را از برزیل و آمریکا تامین می کند.

پاکستان-سومین مصرف کننده پنبه در جهان-معمولا از ماه سپتامبر واردات خود را آغاز می کند اما به گفته ی صادرکنندگان در چند هفته ی اخیر میزان سفارشات فرو ریخته است.

پاکستان در سال 16-2015 با پشت سر گذاشتن بنگلادش تبدیل به بزرگ ترین خریدار پنبه ی هند با سهم 40درصدی شده بود.

به گفته ی دیرن شث، رییس انجمن پنبه هند، میزان صادرات پنبه تا کنون 500000 عدل کمتر از دوره ی مشابه سال قبل بوده که علت آن کاهش تقاضا از سوی خریداران خارجی است.

سال گذشته در همین موقع، تجار هندی برای صادرات یک میلیون عدل پنبه قرارداد امضا کرده بودند.

گوپتا گفت: "محصول پنبه هند در سال 17-2016 می توانست به دلیل بارش های موسمی خوب تا 8/3درصد افزایش یابد و به 1/35میلیون عدل برسد."

وی افزود: "امسال مقدار زمین های زیر کشت پنبه کمتر بود اما به دلیل بارش های موسمی خوب و کاهش آفات پیش بینی می کنیم مقدار محصول در هر هکتار افزایش پیدا کند."

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد