مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی پنبه تاشکند آغاز به کار کرد

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی پنبه با حضور تعدادی از شرکت‌های ایرانی در مرکز نمایشگاه بین‌المللی «اوزاکسپو مرکز» شهر تاشکند آغاز به کار کرد.  دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی پنبه عصر با حضور تعدادی از شرکت‌های جمهوری اسلامی ایران در مرکز نمایشگاه بین‌المللی «اوزاکسپومرکز» شهر تاشکند آغاز به کار کرد.

معاون نخست وزیر ازبکستان در همایش بین‌المللی که در چهارچوب این نمایشگاه بین‌المللی پنبه برگزار شد، گفت: امسال بیش از هزار نماینده بخش صنایع نساجی از 50 کشور جهان در این نمایشگاه بین‌المللی پنبه حضور دارند.

«اولغ‌بیک روزی‌قل‌اف» افزود: شرکت‌کنندگان این نمایشگاه بین‌المللی 2 روزه می‌توانند با بیش از هزار نمونه الیاف پنبه ازبکی آشنا شوند.

وی اظهار داشت: اگر در سال 1990 میلادی فقط 7 درصد الیاف پنبه در کشور تبدیل می‌شد اما در حال حاضر 60 درصد کل الیاف پنبه در کارخانجات محلی تبدیل می‌شوند.

به گفته وی، ازبکستان در سال‌های اخیر با انجام اصلاحات کلیدی در زمینه کشت و تولید پنبه به یک کشور صادرکننده اصلی این محصول به بازارهای جهان تبدیل شده است.

روزی‌قل‌اف خاطرنشان کرد: تاشکند از لحاظ تولید پنبه در مقام ششم و از لحاظ صادرات الیاف پنبه در مقام پنجم در جهان قرار دارد.

نمایندگان بخش صنایع نساجی جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها روز پنجشنبه از کارخانجات تبدیل پنبه ازبکستان در استان تاشکند بازدید و روز جمعه هم به شهرهای باستانی «بخارا»، «سمرقند» و «خیوه» سفر خواهند کرد.

جمهوری اسلامی ایران، چین، اندونزی، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، کره جنوبی، مالزی، روسیه خریداران اصلی پنبه ازبکستان هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد