مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

گفتگو با مدیر برند LC MAN بزرگ ترین کارخانه پوشاک خاورمیانه

نقش صنایع در اقتصاد کنونی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و در اقتصاد ایران نیز علی‌رغم وجود منابع عظیم نفتی و فرآورده‌های تولیدی از آن، هم‌چنان بیش از 20 درصد از سهم ارزش‌افزوده تولید شده در کشور به صنعت تعلق دارد.  نقش صنایع در اقتصاد کنونی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و در اقتصاد ایران نیز علی‌رغم وجود منابع عظیم نفتی و فرآورده‌های تولیدی از آن، هم‌چنان بیش از 20 درصد از سهم ارزش‌افزوده تولید شده در کشور به صنعت تعلق دارد.
در این میان، صنایع تولید منسوجات و پوشاک از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند به-طوریکه می‌توان اذعان کرد مسیر صنعتی شدن کشورهای پیشرفته از رشد و توسعه صنایع نساجی آنها نشأت گرفته و در واقع تولید منسوجات مختلف راه را برای صنعتی شدن آنها هموار کرده است.
پوشاک مردانه ایرانی “ال سی من” برندی است که سال ها پیش خلا وجود تولید پوشاک باکیفیت را در ایران احساس کرده و با همت و غیرت توانسته پس از گذر از موانع و مشکلات، بزرگ ترین کارخانه تولید صنعتی پوشاک مردانه در کشور و خاورمیانه را در شهرک صنعتی پرند استان تهران افتتاح کند.
به همین بهانه با منصور الیاسی، مدیر و بنیانگذار این برند در ایران گفت و گویی انجام داده ایم که شرح آن از نظرتان می گذرد.

*از افتتاح بزرگ ترین کارخانه صنعت پوشاک کشور برای خوانندگان صحبت کنید.
ما تقریبا 35 سال است که در این رشته فعالیت داریم . همه خانواده ما در صنعت پوشاک فعالیت داشتند. اوایل انقلاب فقط پوشاک انگلیسی و فرانسوی وارد می کردیم و به فروش می رساندیم و از آنجایی که همیشه از کالاهای با کیفیت انگلیسی و فرانسوی برای واردات و عرضه استفاده می-کردیم ، خلا تولید باکیفیت داخلی را احساس کردیم و به عرصه تولید وارد شدیم.
از همان زمان هم به گونه ای تولید می کردیم که محصولاتمان خاص باشند و تا حدی به استانداردهای اروپا نزدیک باشند. پس از گذشت حدود 10 سال چون با ترکیه هم مراودات خوبی داشتیم با یکی از کارخانه داران آنجا شریک شدیم و شروع به تولید کردیم. همزمان در ایران هم در 4 کارگاه به صورت نیم صنعتی با تجربیاتی که از آنجا به دست می آوردیم کالا تولید می کردیم.
سال 86 تصمیم گرفتیم کارخانه صنعتی، مدرن و پیشرفته ای را در ایران افتتاح کنیم که برای این کار در شهرک صنعتی پرند یک قطعه زمین 10 هزار متری تهیه کردیم اما با به وجود آمدن بحران اقتصادی، حدود 4 سال پروژه را متوقف کردیم و مجددا از سال 90 ساخت پروژه را آغاز کردیم و با زحمت های فراوان در نهایت توانستیم در سال 93 بزرگ ترین کارخانه پوشاک خاورمیانه را با زیرساخت-های قوی به گونه ای افتتاح کنیم که بعدها توان تولید با تیراژهای بالا را داشته باشیم.

                                                                    

*این کارخانه با چه ظرفیتی آغاز به کار کرده و قرار است در چند فاز افتتاح شود؟
فاز اول افتتاح این کارخانه 300 پرسنل دارد که با تولید روزی 300 دست کت و-شلوار، 600 پیراهن و 600 شلوار در یک شیفت کاری 8 ساعته مشغول به فعالیت هستند. در مرحله دوم همین فاز، قصد داریم تعداد کت و شلوارها را به 1200 دست و پیراهن و شلوار را هرکدام به 1500 عدد برسانیم که این میزان تولید نیاز به 600 پرسنل خواهد داشت.
فاز دوم هم اختصاص دارد به تولید کاپشن، اورکت و پالتو که افتتاح این فاز 1000 شغل مستقیم  و 4000 شغل غیر-مستقیم ایجاد خواهد کرد.

*دستگاه های شما از چه کشوری وارد می شوند؟
دستگا های ما از بهترین دستگاه های حال حاضر دنیا هستند که از کشورهای آلمان ، ایتالیا و ژاپن وارد می شوند.

*مواد اولیه محصولات شما چگونه و از کجا تهیه می شود؟
متاسفانه به دلیل این که در این صنعت مواد اولیه داخلی نداریم مجبور به واردات هستیم و از آلمان، ترکیه، ایتالیا و انگلیس مواد اولیه ای را وارد می کنیم که از بهترین مواد اولیه دنیا هستند.

                                                                    

*آیا طراحی های شما الگوهای خارجی دارند یا خودتان یک گروه طراحی دارید که براساس رصد کردن متد روز دنیا و تطابق آن با فرهنگ ایرانی طراحی می کنند؟
طراحان ما، همان طراحان ترکیه ای و ایتالیایی هستند و طراحان و دانشجویان طراحی ایرانی را به عنوان کمک، در کنار آنها قرار داده ایم که هم آموزش می بینند و هم ایده پردازی می کنند و در کل براساس پوشش ایرانی ها و تلفیقی از فرهنگ ایرانی و اروپایی طراحی می کنند و در حال حاضر 12 طراح داریم.

*چرا در ایران تولید کت و شلوار دراپ 8 کم و دراپ 6 زیاد است؟
کارخانجات ایرانی امکان این که همه نوع دراپ کت   وشلوار را تولید کنند، ندارند بنابراین دراپ 6 را انتخاب می کنند که معمولی و وسط است و دراپ های 2 و 4 را از روی همان با اندکی تغییر تولید می-کنند.
خوشبختانه ما تمام دستگاه های مربوط به دراپ های مختلف را داریم و مشکلی برای تولید نداریم و شاید تنها برندی باشیم که تمام دراپ ها و سایزها را به صورت اختصاصی تولید می کنیم.

                                                                   

*مشکلات شما برای واردات مواد اولیه چیست؟
در واردات مواد اولیه تعرفه گمرکی کمی بالاست و این برای ما مشکلاتی را به وجود آورده است. ما می توانیم محصولاتمان را خیلی ارزان تر از ترکیه تولید کنیم چون هم نیروی انسانی ارزان داریم و هم سوخت ارزان، اما سود بانکی و تعرفه گمرکی بالا برای مواد اولیه، این امکان رقابتی را از ما گرفته است.
دولت ترکیه به دلیل حمایت های وسیع و گسترده از صنعت پوشاک ترکیه سعی دارد با هر ترفندی اجازه ندهد بازار ایران از دست ترک ها خارج شود بنابراین از تولیدکنندگان خواسته حتی 30 درصد قیمت کالاها را ارزان تر از کالای ایرانی بدهند تا کارخانجات ایران ورشکست شوند.

                                                                 

*صنعت پوشاک ما نیازمند چه حمایت هایی است تا از این مهلکه جان سالم به در برد؟
پایین آوردن نرخ سود بانکی برای تولیدکنندگان واقعی و پایین آوردن تعرفه واردات مواد اولیه دو راهکاری است که خیلی به تولیدکنندگان کمک می-کند. همچنین با توجه به این که برندهای خارجی برای ورود به ایران آماده می-شوند، پیشنهاد می کنم مجوز ورود برندها به ایران این گونه باشد که 60 درصد فروشگاه هایشان را با محصولات ایرانی پرکنند، حال یا با نام برند خودشان یا همان برند ایرانی و40 درصد باقی مانده را از محصولات تولیدی خودشان بفروشند.

                                                                

*به هر حال همان طور که مستحضرید درها باز خواهند شد و برندها به ایران خواهند آمد و در این رقابت برخی برندها از بین خواهند رفت. آیا ال سی من تمهیداتی برای آن روزها اندیشیده است؟
ما برخلاف تولیدکنندگان دیگر عمل کردیم؛ یعنی ابتدا کارخانه و تولید را آغاز نکردیم، سپس فروش را؛ ما ابتدا قسمت فروشمان را فعال کرده و با ایجاد نمایندگی های مختلف فروشمان را تثبیت کردیم. در حال حاضر 20 نمایندگی مختلف داریم که 4 نمایندگی هم به این تعداد اضافه خواهند شد. علاوه بر اینها  بیش از 50 عاملیت فروش هم در ایران داریم و از نظر فروش، بازار خوبی را در کشور به وجود آورده ایم. ما محصولات را در مقایسه با دیگر کالاها، باکیفیت بسیار عالی با حداقل قیمت و سود کم به فروش می رسانیم.

                                                              

*این شعب و نمایندگی ها در چه شهرهایی هستند؟
ما در بیشتر شهرها نمایندگی داریم و قصد داریم تا آخر سال 94 تعداد نمایندگی ها را به عدد 50 برسانیم.

*در شبکه فروش چه تعداد فرصت شغلی ایجاد کرده اید؟
در حال حاضر در نمایندگی های رسمی ما حدود 120 نیروی کار، فعال هستند و قصد داریم با ایجاد فروشگاه های بیشتر این تعداد را به 300 نفر برسانیم.

                                                             

*فلسفه نامگذاری ال سی من چیست؟
نام LC MAN از روی نام  من و برادرم و نام خانوادگی ما که الیاسی بوده اقتباس شده است. نام من منصور و نام برادرم ناصر است و "MAN" از ابتدای نام های ما گرفته شده که هم به معنی مرد است و هم تداعی کننده نام های ما؛یعنی منصور و ناصر الیاسی و LC  نیز از ابتدای نام خانوادگی ما گرفته شده است.

*برای شناسایی سلایق مشتریان چه می کنید و روند تغییرات  مد را چگونه رصد می کنید؟
مد را خود مشتریان به ما یاد می دهند. ما ارتباط نزدیکی با فروشگاه هایمان داریم و دائما با فروشندگان جلسه داریم و از آنها می پرسیم الان مردم به دنبال چه مدی هستند؟ ما آن چه را که در اروپا مد است، با آن نیاز مشتری تلفیق کرده و مد جدیدی را طراحی می کنیم.

                                                             
*یکی از مشکلات تولید کت و شلوار حتی در دنیا، تنوع رنگی کم است. ال سی من در این زمینه چه کار کرده است؟
ما 20 رنگ مختلف در کت و شلوار داریم. به دلیل سلایق و عادات ایرانی 70 درصد فروش ما را کت و شلوارهای تیره تشکیل می دهند که طبعا تولید ما به همان سمت است اما ما 30 درصد بقیه را نادیده نگرفتیم و برای آنها هم کت وشلوارهایی با رنگ های شاد تولید می کنیم.

*مخاطبان شما از چه گروه سنی هستند؟
ما سعی کردیم تمام نیازهای گروه های سنی مختلف را تامین کنیم. با لباس های جلف و زننده میانه خوبی نداریم و دوست هم نداریم جوانان ما آنها را بپوشند ما با تغییرات جزیی در محصولاتمان آن تفاوت را که جوانان به دنبال آن هستند در کت و-شلوارهایمان ایجاد می کنیم و کالاهایمان جوان پسند می شوند.
شعار ال سی من نوآوری مستمر و ایجاد تمایز است که بسیار به آن پایبندیم.

*آیا برای حضور در بازار زنانه هم برنامه ای دارید؟
خیر. سعی می کنیم بهترین ها را در همان سبک مردانه ادامه دهیم.

                                                            

*برای وفادارسازی مشتریان چه می کنید؟
ما سعی کردیم با ارائه کالای باکیفیت به مشتری و ایجاد یک تجربه خوب و به یاد ماندنی خرید برای آنها، مشتریان را جذب کنیم. هیچ تبلیغی مثل تبلیغ دهان به دهان موثر نیست. ما بیشتر روی این موضوع کار می کنیم و در کنار آن سیستم CRM داریم که با مشتری در ارتباط باشیم. با راه-اندازی این سیستم در مناسبت های مختلف بن تخفیف برای مشتریان خود می فرستیم.

*جشنواره های فروش هم دارید؟
آخر هر فصل به سمت فروش فوق العاده می رویم و تخفیفات ویژه به مشتریان می دهیم.

*همواره در مواد اولیه، طراحی و ... سعی کرده اید از بهترین ها استفاده کنید آیا التزام به بهترین بودن در قیمت کالاهایتان تاثیرگذار بوده است؟
ما با این فکر تولید می کنیم که وظیفه-مان است بهترین را تولید کنیم و هزینه این بهتر بودن نباید از مشتری گرفته شود. ال سی من کیفیت خوب را با قیمت مناسب به فروش می رساند.

*تفاوت فروشگاه های داخل مراکز تجاری با فروشگاه های بر خیابان چیست؟ و برای برند شما کدام یک بیشتر موثر است؟
ما فروشگاه های بر خیابان را بیشتر می-پسندیم چون آن تابلوی بزرگ سردر فروشگاه ها و عبور و مرور مردم و خودرو ها خودش یک نوع تبلیغ است، ضمن این که ساعت کاری هم دست خودمان است. با این حال اگر مجتمع های تجاری موفق و مناسبی پیدا کنیم در آنها هم فروشگاه دایر خواهیم کرد.

*به عنوان یک پیشکسوت و فردی که تجربه کار و تولید را  هم در ایران و هم در ترکیه دارد، چشم انداز صنعت پوشاک را در ایران چگونه می بینید؟
افق روشنی را برای آینده صنعت پوشاک در کشور می بینم و خیلی امیدوارم به سال های قبلی که صنعت نساجی ایران حرفی برای گفتن در جهان داشت، بازگردیم.
در هیچ کجای دنیا مردمی به شیک پوشی ایرانیان نداریم و همین موضوع تولیدکنندگان را به سوی تولید تشویق می-کند.

*نگاه برند ال سی من به حضور در نمایشگاه-های مختلف پوشاک برای نمایش طرح های جدید چیست؟ آیا ال سی من از برگزاری فشن-شوها استقبال می کند ؟
بله، کاملا با برگزاری این نمایشگاه ها موافقیم. اصلا صنعت پوشاک بدون فشن شو امکان پذیر نیست. به هر حال ما باید تولیدات خود را در جایی به نمایش بگذاریم و برای مدل هایمان بازاریابی کنیم و چه جایی بهتر از نمایشگاه ها و فشن شوها؟!

به عنوان سوال پایانی بفرمایید نظر شما در خصوص نمایشگاه پوشاک محصولات کشور ترکیه که اخیرا در نمایشگاه بین المللی و همزمان با برگزاری نمایشگاه پوشاک داخلی برگزار شد، چیست؟
من به این اتفاق هم به منزله تهدید نگاه می کنم و هم فرصت، چرا که برگزاری نمایشگاه پوشاک ترکیه در ایران موید این نکته است که دولت ترکیه در اقدامی هماهنگ و برنامه ریزی شده با حمایت از صنعت پوشاک کشورش و عقد تفاهمنامه های تجاری با ایران در پی نفوذ، به دست آوردن بیشترین سهم ممکن و استیلا بر بازار بکر و مستعد پوشاک کشور است در حالی که ما از چنین امکانی در ترکیه و سایر کشورها محروم هستیم و از طرف دیگر فرصتی بود تا هم مصرف کنندگان و هم فروشندگان و عرضه کنندگان پوشاک که همواره به دنبال محصولات خارجی هستند و استدلالشان این است که آن محصولات با-کیفیت تر هستند مجالی پیدا کنند تا با مقایسه آنها با محصولات تولید شده در کشورمان از نظر کیفی و کمی به توانمندی تولیدکنندگان و محصولات ایرانی نیز پی ببرند و بدانند در بسیاری از فروشگاه-های پوشاک، محصولات ایرانی با کیفیت را به کذب به نام پوشاک خارجی و با قیمت-های بالاتر به فروش می رسانند.
منبع: ویوان نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد