مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

احداث 3500 واحد تولید پوشاک با سرمایه‌گذاری 3 هزار میلیارد تومان در کشور

مشاور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور گفت: در 3 هزار و 500 روستای کشور 3 هزار و 500 واحد تولید انواع پوشاک با سرمایه‌گذاری 3 هزار میلیارد تومان احداث می‌شود.  قادرمزی عصر امروز در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی دشتی اظهار داشت: هدف از سفر به استان بوشهر و شهرستان دشتی بازدید از نواحی و شهرک‌های صنعتی استان بوشهر از جمله شهرستان دشتی بود.

مشاور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور افزود: واحدهای صنعتی فعال و خوبی در شهرستان دشتی نسبت به میانگین کشوری وجود دارد.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف سفر زمینه‌سازی برای طرح تحول اقتصادی در روستاهای کشور است با توجه اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور با دفتر معاون اول رئیس‌جمهور و توسعه روستایی مناطق محروم تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده است.

قادرمزی یادآور شد: این تفاهم‌نامه به‌منظور طرح تولید پوشاک در کشور به‌عنوان یک کالای استراتژیک در مناطق روستایی صورت گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پوشاک مثل خوراک و مسکن از نیازهای اولیه برای انسان‌هاست با توجه به مزیت‌هایی که پوشاک دارد در این زمینه اقدام کرده‌ایم زیرا مصرف آب کمی نسبت به دیگر صنایع دارد و دوما در هرکجا امکان استقرار آن وجود دارد.

قادرمزی خاطرنشان کرد: در 3500 روستای کشور 3500 واحد تولید انواع پوشاک با سرمایه‌گذاری 3 هزار میلیارد تومان احداث می‌شود و زمینه اشتغال 214 هزار نفر فراهم می‌آورد.

وی اضافه کرد: این طرح نهایی شده و با شرکت پشتیبانی وارد مذاکره شده‌ایم و در نیمه دوم سال 1395 شاهد آغاز عملیات کارگاه‌های تولید پوشاک در کشور ازجمله استان بوشهر و شهرستان دشتی هستیم.

مشاور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور در پاسخ به این سؤال که تولید پوشاک چه نقشی در مقابله با قاچاق پوشاک دارد گفت: متأسفانه سهم قابل‌توجه و بسیار زیادی مصرف پوشاک کشور از طریق قاچاق و بعداً از مبادی رسمی در کشور انجام می‌شود و این باعث تأسف است.

وی افزود: قطعاً راه‌اندازی کارگاه‌های پوشاک می‌تواند در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی و تقویت اقتصاد ملی نقش بسیار مهم و مؤثری داشته باشد.

قادرمزی تصریح کرد: تولید و توزیع پوشاک در کشور قطعاً باعث رشد اقتصاد ملی و مبارزه با قاچاق کالا خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه متأسفانه بانک‌ها نسبت به تولیدات داخلی مساعدت لازم ندارند دولت در این زمینه چه برنامه‌ای دارد گفت: ما نیز چنین گلایه‌ای را از بانک‌ها داریم اما در سال 95 با توجه به ارائه طرح‌هایی که ارائه‌شده و تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و تعدادی از بانک‌ها صورت گرفته برای تسهیلات صنعتی و طرح‌هایی که دارای طرح توجهی هستند هیچ محدودیت وجود ندارد و تا سقف 4 میلیارد تومان با سود قرض‌الحسنه چهار درصد در استان قابل تصویب است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد