مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

مشکل تولید چادر مشکی، واردات بی‌رویه است

معاون هماهنگی گروه هلدینگ گسترش پایا صنعت سینا گفت که در کشور ما صنایع نساجی درگیر مسایل تولید نیستند و فقط بازارهای غیر قانونی و قاچاق آنها را دچار مشکل می کند؛   و این در حالی است که در حال حاضر در زمینه تولید پارچه مرغوب چادر مشکی یک کارخانه مجهز به انواع ماشین آلات مدرن در شهر کرد توسط بنیاد مستضعفان راه اندازی شده که می تواند هر سال 10 میلیون متر از انواع این پارچه را با بهترین کیفیت و با نازل ترین قیمت تولید کند و به نیاز های داخل پاسخ دهد اما واردات بی رویه و بدون کنترل تولید این کالا را در کشور دچار خدشه کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از عصراقتصاد ،  عبدالرضا جدید ساز روز یکشنبه گذشته در جریان بازدید خبرنگاران از کارخانه شرکت نساجی حجاب شهرکرد گفت: این شرکت کار خود را از سال 1369 با حمایت بنیاد مستضعفان در شهرستان شهرکرد آغاز کرد و قرار شد بر اساس برنامه ریزی های انجام شده سقف تولید انواع پارچه و فاستونی را در کشور ارتقا دهد و این ظرفیت را به حداکثر برسانداما به دلایل مختلف این هدفگذاری تحقق نیافت.

جدید ساز افزود: بر اساس برآوردها نیاز به پارچه چادر مشکی در کشور ما چیزی در حدود 70 میلیون متر است و این در حالی است که کارخانه مستقر در مرکز استان چهار محال و بختیاری قابلیت تولید 10 میلیون متر از این نوع محصول را داراست. جدیدساز ادامه داد: این واحد تولیدی حدود 14 درصد نیاز کشور به چادر مشکی را تامین می کند و برنامه ریزی های اجرای فازهای توسعه برای این واحد نساجی انجام شده است. معاون هماهنگی گروه هلدینگ گسترش پایا صنعت سینا، میزان سرمایه گذاری این واحد تولیدی نساجی را یکهزار و 100 میلیارد ریال شامل سرمایه گذاری ارزی و ریالی عنوان کرد و افزود:بنا بر پیش بینی ها بازگشت سرمایه برای این مجتمع 5 سال در نظر گرفته شده است.

وی از ارگان های رسمی وارد کننده چادر مشکی کشور خواست به سمت و سوی تولیدات داخلی سوق یابند و در انجام فازهای توسعه کارخانه نساجی حجاب شهرکرد مشارکت کنند تا جلوی واردات چادر مشکی به کشور گرفته شود. جدیدساز تصریح کرد: مقدمه های ورود این واحد تولید نساجی به بورس فراهم است. بنا به این گزارش همچنین میرمحمد تقی دانایی مدیرعامل وعضو هیات مدیره کارخانه نساجی حجاب شهرکرد نیز در این دیدار گفت: این واحد تولیدی از سال 69 تاسیس و بعد از آن سال ها با فعالیت و الحاق به دیگر شرکت ها بزرگتر شد. میرمحمد تقی دانایی هوشیار افزود: این واحد نساجی با آخرین ماشین آلات روز دنیا و برای تولید چادر مشکی طراحی که انواع پرده، روسری نخی، ظریف، حریر و شیشه ای، ساتن، پیراهن، مانتو، مقنعه و شال تولید می کند. به گفته وی، تولید در این واحد در چهار بخش شامل آماده سازی نخ، مقدمه بافندگی، بافندگی با انواع ماشین آلات و قسمت رنگرزی و طرح پارچه انجام می شود.

دانایی هوشیار تصریح کرد: تنوع طرح و نقش در پارچه ها در این واحد نساجی نامحدود است و محصول ارائه شده برحسب سلیقه و سفارش مشتری اجرا می شود. وی با بیان این که خط تولید این واحد نساجی صرفا براساس قرارداد و خرید دانش فنی تعریف شده است، گفت: 30 درصد محصول تولید شده در واحد نساجی به طرف مقابل تحویل می شود و خرید دانش فنی و نام تجاری برای شرکت حجاب تضمین شده است. این فعال صنعت نساجی کشور همچنینی در پاسخ به این پرسش که آیا این کارخانه در حوژه منابع آبی مورد نیاز خود شرایط مناسبی دارد یا خیر گفت: این صنعت به طور طبیعی مصرف آب بالایی دارد و در چنین شرایطی ما در شرکت حجاب شهرکرد قصد دازیم تا با اجرای طرح بازیافت پساب های صنعتی حدود 90 درصد این آب را مجددا به چرخه تولید باز گردانیم تا از این لحاظ حافظ منابع آبی کشور نیز باشیم. وی در مورد اجرای این طرح افزود: این پروژه ظرف 9 ماه آینده مورد بهره برداری قرار می گی رد و این در حالی است که برای طرح بازیافت آب صنعتی مورد نیاز تحقیقات وسیعی به انجام رسیده است. دانایی در خصوص انواع محصولات تولیدی این شرکت نیز گفت: پارچه های مختلف پرده ای با عرض 3.30مترتا 5 مترخام و پارچه فاستونی و روسری و شال و پارچه های مخصوص پوشاک زیر و مانتو مقنعه نیز در خط بهره برداری این کارخانه تولید می شود.

به گفته وی با راه اندازی فازهای تکمیلی و به ظرفیت کامل رسیدن این واحد نساجی برای 240 نفر فرصت شغلی فراهم می شود. گفتنی است این واحد تولیدی بزرگترین واحد تابندگی نخ در کشور محسوب می شود که 34 هزار دوک نخ را در اختیار دارد و واحد دوم این کارخانه نیز با 17 هزار دوک بیشترین میزان تابندگی کشور را در اختیار خواهد داشت. شایان ذکر است کارخانه تولید چادر مشکی حجاب شهرکرداز سوی هولدینگ صنعت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی راه اندازی شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد