مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

صنعت نساجی باید به سمت تولید پوشاک برود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: برخلاف تفکر عده‌ای که نساجی را صنعت ورشکسته می‌دانند، اگر نساجی به سمت پوشاک برود صنعت سودآوری خواهد بود.

اسرافیل احمدیه ظهر امروز در جمع اصناف شهرضا با اشاره به لزوم افزایش 10 میلیارد دلاری صادرات کشور، اظهار کرد: سهم استان اصفهان از این افزایش صادرات 500 میلیون دلار است که باید سقف صادرات استان به 1.5 میلیارد دلار برسد. 
  
 وی افزود: تسهیلات ویژه‌ای برای این صادرات در نظر گرفته‌ایم که از جمله ارائه تسهیلات برای برگزاری نمایشگاه در خارج از کشور و تسهیلات مالی است.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان خاطرنشان کرد: در زمینه نوسازی صنایع نباید عقب بیافتیم؛ تحریم‌های ظالمانه موجب شد تا بازارهای خود را از دست بدهیم و در زمینه نوسازی نیز عقب افتادیم که رفع تحریم‌ها فرصت مناسبی برای نوسازی فراهم کرده است.


وی با بیان این‌که 70 درصد تولید فولاد کشور در استان اصفهان تولید می‌شود، اذعان کرد: در کنار این تولید فولاد، 50 درصد تولید مصالح ساختمانی و 5 درصد صنعت نساجی کشور در اختیار استان اصفهان است که فرصت مناسبی برای ما فراهم کرده است؛ برخلاف تفکر عده‌ای که نساجی را صنعت ورشکسته می‌دانند، اگر نساجی به سمت پوشاک برود صنعت سودآوری خواهد بود.


احمدیه ادامه داد: اتاق اصناف شهرضا با توجه به وجود بیش از 8500 صنف و ایجاد بیش از 8900 فرصت شغلی، نقش ویژه‌ای در ایجاد اشتغال دارد.


وی با بیان اینکه تنها 20 درصد از این اصناف شهرستان تولیدی هستند که باید به دنبال افزایش این تولیدی‌ها باشیم، گفت: برای این افزایش تولیدی‌ها نیازمند فکر جدید هستیم.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به نقش ویژه استان در تولید طلای کشور، ابراز داشت: استان اصفهان در سال گذشته یک میلیارد دلار صادرات طلا داشته است که عدد بسیار مناسبی در مقایسه با وزن کم آن است و شهرستان شهرضا نیز می‌تواند نقش مهمی در این رابطه ایفا کند.


وی با اشاره به وجود 450 واحد صنعتی در سطح شهرضا، تصریح کرد: در شهرستان شهرضا 800 طرح در دست بهره‌برداری بالای 20 درصد وجود دارد که با تکمیل آن‌ها بیش از 20 هزار شغل ایجاد می‌شود تا در کنار رفع مشکل بیکاری شهرضا، از سایر شهرستان‌ها نیز نیروی کار جذب شود.


احمدیه با اشاره به طرح‌های دولت در زمینه تولید، عنوان کرد: امیدواریم با ارائه تسهیلات دولت اشتغال شهرستان و به طبع آن اشتغال استان رونق پیدا کند.


وی در پایان با بیان این‌که دو بخش معدن و محیط زیست با یکدیگر عجین هستند، گفت: امیدواریم با اقدامات صحیح در حوزه معدن، مشکلات این بخش نیز مرتفع شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد