مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

انعقاد نخستین قرارداد بلندمدت پتروشیمی با صنایع پایین در بورس کالا

 مدیر عامل شرکت بورس کالای ایران از انعقاد نخستین قرارداد بلندمدت محصول پتروشیمی شرکت تند گویان با صنایع پایین دست طی روز گذشته در بورس کالای ایران خبر داد. 

 حامد سلطانی نژاد گفت: یکی از مطالبات شرکت‌های پتروشیمی از بورس کالای ایران علاوه بر ایجاد بستری امن و قانونمند و همچنین شفافیت در روند معاملات و قیمت‌ها، انعقاد قراردادهای بلند مدت با واحدهای تولیدی بود تا بتوانند با علم به فروش محصولاتشان در بلندت مدت، برای تولید برنامه ریزی کنند.   مدیرعامل بورس کالای ایران اظهار داشت: پس از انجام رایزنی و جلسات مشترک با دست‌اندرکاران صنعت پتروشیمی، روز گذشته نخستین قرارداد بلندمدت در تالار محصولات پتروشیمی منعقد شد تا اولین گام برای رفع این مطالبه پتروشیمی‌ها برداشته شود.

 

سلطانی نژاد درباره  جزییات معاملات روز گذشته گفت: انعقاد قرارداد بلندمدت شرکت پتروشیمی تند گویان و صنایع پایین دست بر روی محصولات پلی اتیلن ترفتالات نساجی و بطری با نرخ میانگین کشف شده در عرضه قبلی و عمومی این شرکت و جمعاً به میزان 616 تن در بورس کالا انجام شد.


مدیرعامل بورس کالای ایران با اشاره به اینکه قراردادهای بلندمدت پتروشیمی‌ها با صنایع پایین دست در دوره زمانی 6 تا 12 ماهه انجام خواهد شد، خاطر نشان کرد: عرضه کننده و خریدار موظف به تداوم عرضه و خرید در انعقاد قراردادهای بلندمدت در بورس کالا هستند؛ همچنین عرضه بعدی شرکت پتروشیمی تند گویان بستگی به شرایط تولیدکننده و نیاز خریدار دارد.


سلطانی نژاد در پایان تصریح کرد: توسعه انعقاد قرارداد بلندمدت شرکت‌های پتروشیمی با صنایع پایین دست در بورس کالای ایران با توجه به شرایط تولید و عرضه محصولات و به طوری که در عرضه عمومی شرکت‌های پتروشیمی خللی ایجاد نشود، در حال بررسی است.

 

*تأمین مالی 2000 میلیارد ریالی پتروشیمی شیراز در یک ثانیه

 

در پی استقبال سرمایه گذاران، اوراق سلف موازی اوره شرکت پتروشیمی شیراز که به ارزش 2000 میلیارد ریال در بورس کالا و به منظور تأمین سرمایه در گردش این شرکت منتشر شده بود، در همان ثانیه نخست به فروش رفت.

 

عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد اوره گرانول شرکت پتروشیمی شیراز (نوبت اول) امروز یکشنبه از سوی کارگزاران بورس کالای ایران منتشر شد.

 

 

این اوراق به روش "عرضه گسترده با قیمت ثابت" تا سقف 285167 تن و با قیمت 7013440 ریال به ازای هر تن یا هر قرارداد، از طریق بورس کالای ایران منتشر و در ثانیه اول به فروش رفت.

 

 

نوع این اوراق با نام، قابل معامله در بورس کالا و معاف از مالیات است.


هدف از عرضه اوراق سلف استاندارد اوره گرانول شرکت پتروشیمی شیراز، تأمین سرمایه در گردش این مجتمع پتروشیمی اعلام شده است.

 

قیمت خرید هر اوراق سلف اوره بر مبنای قیمت پایه در عرضه اولیه بر مبنای آخرین قیمت اوره گرانول صادراتی ایران طبق ارقام مندرج در گزارش هفتگی FMB با در نظر گرفتن میانگین نرخ ارز بازار بر اساس استعلام از سه شرکت صرافی معتبر صورت گرفت.

 

مهلت سررسید این اوراق 12 ماه پس از تاریخ عرضه اولیه هر نوبت انتشار خواهد شد و تاریخ ارائه در خواست تحویل فیزیکی نیز 10 روز پیش از سر رسید صورت خواهد گرفت.

 

قیمت اعمال در اختیار فروش تبعی 123 درصد ضرب در قیمت پایه اولیه اوراق سلف و قیمت اعمال در اختیار خرید تبعی 124 درصد ضرب در قیمت پایه اولیه اوراق سلف در نظر گرفته شده است.

 

این در شرایطی است که قیمت خرید بازگردان در معاملات ثانویه نیز برای عرضه اولیه به علاوه 23 درصد سود سالیانه روز شمار در نظر گرفته شده است. همچنین این اوراق سود میان دوره ندارد و مدت قرارداد 12 ماه پس از انتشار اوراق است.

 

در پایان اینکه حداقل اوراق جهت تسویه فیزیکی 500 قرار داد معادل 500 تن در نظر گرفته شده که خریداران می‌توانند محصول را یک ماه پس از سررسید از درب کارخانه تحویل بگیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد