مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

آمار واردات و صادرات نساجی کشور طی 11ماه نخست سال 94

 براساس اعلام دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی مطابق با آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران طی یازده ماه نخست سال 1394، کل صادرات صنایع نساجی کشور با احتساب رنگ، ماشین آلات و فرش دستباف بالغ بر 8/831 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افت 13 درصدی داشته است. صادرات محصولات صنایع نساجی بدون احتساب رنگ، ماشین‌آلات و فرش دستباف طی یازده ماه نخست سالجاری برابر با 9/550 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال 93 افت 9 درصدی داشته است.  کفپوش با صادرات 9/270 میلیون دلار همچنان صدرنشین صادرات محصولات نساجی بوده بطوریکه در مقایسه با صادرات این محصول در یازده ماه نخست سال 93 رشد 4درصدی داشته است. 

براساس این گزارش عمده ترین اقلام صادراتی پس از کفپوشهای نساجی طی این مدت از نظر ارزش به ترتیب عبارتند از : انواع الیاف به ارزش 3/48 میلیون دلار، انواع پوشاک به ارزش5/44 میلیون دلار و پس از این دو صادرات نخ به ارزش 7/40 میلیون دلار و پارچه به ارزش 8/33 میلیون دلار در رتبه های بعدی قرار داشتند.
براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران طی یازده ماه نخست سال 1394 کل واردات نساجی کشور با احتساب ماشین‌آلات و رنگ با افت 24 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به رقم 409/1 میلیارد دلار رسیده است. واردات صنایع نساجی کشور بدون احتساب رنگ و ماشین آلات، در این مدت بالغ بر 026/1 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 28 درصد افت داشته است.
در یازده ماه نخست سالجاری، واردات انواع الیاف بالغ بر 297 میلیون دلار بوده که در مقایسه با واردات سایر محصولات نساجی در رتبه نخست قرار گرفته است. پس از آن واردات پارچه به ارزش 259 میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد. واردات پارچه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت 25 درصدی داشته است. واردات نخ به ارزش 9/248 میلیون دلار پس از الیاف و پارچه بیشترین واردات را در میان محصولات نساجی داشته است. اما مقدار آن نسبت به یازده ماهه نخست سال 93 افت 17 درصدی داشته است.
لازم به ذکر است که گزارش کامل آمار واردات و صادرات طی یازده ماه نخست سال 94 در شماره 16 نشریه دنیای نساجی و سایت انجمن درج خواهد گردید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد