مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

سبقت دوباره نفت برنت از نفت آمریکا/ برنت 37 دلاری شد

 با توجه به ثبات نسبی بازارهای سهام آسیا پس از افت شدید جلسه گذشته، روز سه‌شنبه قیمت نفت در بازارهای جهانی اندکی افزایش یافت.   در پی تیر‌ه‌وتار شدن روابط میان ایران و عربستان پس از اعدام شیخ‌نمر، معاملات آتی روز دوشنبه رشد 4 درصدی را تجربه کردند و به بالاترین مقدار سه هفته اخیر خود رسیدند.

هر بشکه نفت برنت با رشدی 6 سنتی 37 دلار و 28 سنت معامله شد و قیمت هر بشکه نفت وست‌تگزاس اینترمدییت نیز با رشد 8 سنتی 36 دلار و 84 سنت معامله شد. معامله‌گران اعلام کردند که این رشد ناشی از افزایش اندک سهام چین بوده که روز گذشته افتی 7 درصدی را تجربه کرده بود.

هیچ‌کدام از این موارد تغییری در این واقعیت که عرضه و تقاضا همچنان با مشکل مواجه است ایجاد نمی‌کند. عدم تمایل به کاهش تولید از طرف تولیدکنندان بزرگ باعث شده که روزانه صدها هزار بشکه مازاد نفت خام تولید شود.
 
بانک ANZ اعلام کرد که تنش بین ایران و عربستان در آینده موجب تشدید عرضه مازاد خواهد شد. این موضوع هرگونه احتمال همکاری و توافق میان ایران و عربستان را برای کاهش تولید کاهش خواهد داد و این در حالی است که ایران در حال ورود مجدد قدرتمند به بازارهای جهانی بعد از برداشته‌شدن تحریم‌ها است.
 
بر اساس نظرسنجی رویترز، با توجه به رشد تقاضا قادر به جذب افزایش عرضه نیست،  برنت و WTI در سال جاری احتمالا در محدوده 50 دلاری خواهد رسید.

در آمریکا، موجودی ذخایر نفتی در حاضر نزدیک به سطوح بسیار بالا بوده است. معامله‌گران اعلام کردند که شرکت اطلاعات بازار جنسکیپ گزارش داده که در هفته منتهی به 1 ژانویه میزان موجودی نفت آمریکا 480 هزار بشکه افزایش یافته است.

این در حالی است که بر اساس بررسی رویترز، ذخایر نفتی تجاری در هفته گذشته احتمالا کاهش یافته و ذخایر بنزین و محصولات تقطیری اندکی افزایش یافته‌اند. گروه صنعتی موسسه نفت آمریکا آمار ذخایر را عصر امروز منتشر خواهد کرد. مخازن سرشار از نفت آمریکا و تنش در خاورمیانه، باعث شد تا قیمت نفت آمریکا مجددا از برنت کمتر شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد